شناسهٔ خبر: 108353 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

تشکیل کارگروه و تهیه دستورالعمل دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی تا یکماه آینده در وزارت راه و شهرسازی/ شناسایی و بهره‌گیری از ۱۰۰ نخبه داخلی در حلقه‌های اندیشه‌ورز

جلسه هم اندیشی حلقه های اندیشه ورز رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی گفت: به منظور آشنایی ارکان حلقه های اندیشه ورز و تشریح نیازها و چالش های ارسالی در قالب RFP ها طی هماهنگی با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ، جلسات workshop با هدف تدقیق و نیاز سنجی چالش ها برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  فاطمه سادات حمیدیان رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی در نشستی که با حضور اعضای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزارشد، فرآیند تدوین نظامنامه حلقه های اندیشه ورز را تشریح کرد.

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی گفت: از بستر حلقه های اندیشه ورز به منظور شناسایی نیازهای فناورانه هر حوزه استفاده خواهیم کرد و طی هماهنگی به عمل آمده با مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی تا ماه آتی دستورالعمل اجرایی جهش تولید دانش بنیان توسط  مرکز توسعه و سیاست های راهبردی با نظر اعضای کارگروه مربوطه ارائه خواهد شد.

حمیدیان پس از استماع نظر کارشناسان و هم اندیشی با مدیران مرکزتحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با اشاره به ۱۰ اقدام راهبردی وزارت راه و شهرسازی، نهمین اقدام را، راه اندازی حلقه های اندیشه ورز بیان و تاکید کرد: آنچه در تشکیل حلقه های اندیشه ورز مدنظر است، انجام مطالعات ناظر بر چالش های سازمان، که به اجماع نظر مدیران و نخبگان داخلی از طریق شناسایی مسائل و مشکلات در قالب RFP ها رسیده است و در گام بعدی تهیه پروپزال ها توسط مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی و استفاده از ظرفیت نخبگان آن مرکز و بهره برداری از مطالعات در تهیه راهبردهای اساسی وزارت خواهد بود.

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی در ادامه گفت: با توجه به عنایت مقام عالی وزارت به استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان در فرآیند حلقه های اندیشه ورز، بانک اطلاعات جامعی قریب به ۱۰۰ نفر از نخبگان داخلی در این فرآیند شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه نخستین اولویت، تهیه دستورالعمل اجرایی جهش تولید دانش بنیان است، این اقدام را با همکاری مرکزتحقیقات راه، مسکن و شهرسازی توسط کارگروهی، محقق دانست.

مدیر مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی همچنین افزود: به منظور آشنایی ارکان حلقه های اندیشه ورز و تشریح نیازها و چالش های ارسالی در قالب RFP ها طی هماهنگی با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و دبیری مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی، جلسات workshop با هدف تدقیق و نیاز سنجی چالش ها برگزار خواهد شد.