شناسهٔ خبر: 108368 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان رضوی اعلام کرد:

فرودگاه گناباد امسال به بهره برداری می رسد

فرودگاه گناباد مدیرکل فرودگاه های استان خراسان رضوی از بهره برداری فرودگاه گناباد در سال جاری خبر داد و گفت: در وهله نخست هفته ای یک تا دو پرواز از مقصد گناباد به تهران انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه های استان خراسان رضوی در بازدید از روند احداث فرودگاه گناباد که با حضور فرماندار همراه بود، گفت: فرودگاه از زیرساخت های توسعه و پیشرفت گناباد و منطقه است و علاوه بر جابجایی مسافر، از قابلیت های زیادی برای خدمات رسانی در زمان وقوع بحران ها و حوادث پیش بینی نشده در جنوب این استان و مناطق اطراف برخوردار است.

امانی بنی گفت: دولت سیزدهم با وجود شرایط خاص اقتصادی، کمک خوبی در زمینه تامین اعتبار تکمیل فرودگاه گناباد داشته است.

وی با بیان اینکه فرودگاه گناباد در سال جاری بهره برداری می شود، گفت: در وهله نخست هفته ای یک تا دو پرواز از مقصد گناباد به تهران انجام می شود.

به گفته امانی بنی؛ بیش از یک هزار میلیارد ریال تاکنون برای احداث و تکمیل این فرودگاه هزینه شده است.

وی اظهار داشت: احداث ساختمان ترمینال فرودگاه با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی و صرف اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال در حال انجام است و محوطه سازی فرودگاه هم ۹۸ درصد پیشرفت داشته و ۱۲۰ میلیارد ریال بدین منظور تخصیص یافته است.

گفتنی است؛ ساختمان های جانبی امنیت پرواز و برج مراقبت هم با صرف اعتبار هشت میلیارد ریال به طور کامل به اتمام رسیده است.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها،  فرماندار گناباد همچنین در این بازدید گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال از محل سفر اخیر رییس جمهور و هیات دولت به استان خراسان رضوی برای تکمیل و سرعت بخشی در روند احداث فرودگاه این شهرستان اختصاص یافت.