شناسهٔ خبر: 108391 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد؛

رشد ۴۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر نسبت به فروردین‌ماه ۱۴۰۰/ تخلیه کانتینر در بندر خرمشهر ۷۴ درصد افزایش یافت

تخلیه و بارگیری مدیر بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۴۴ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر در فروردین‌ماه امسال و در مقایسه با فررودین‌ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در همین مدت، تخلیه کانتینر در بندر خرمشهر هم ۷۴ درصد افزایش یافت.

نوراله اسعدی مدیر بندر و دریانوردی خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه بندر خرمشهر در اکثر حوزه‌های عملکردیِ خود نسبت به فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ رشد داشته است، به ارائه آماری مقایسه‌ای در این زمینه پرداخت و گفت: میزان تخلیه و بارگیری در فروردین‌ماه امسال نسبت به سال گذشته در بندر خرمشهر ۴۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: عملکرد بندر خرمشهر در حوزه تخلیه کانتینر هم نسبت به فروردین‌ماه سال گذشته ۷۴ درصد رشد را نشان می‌دهد. در همین بازه زمانی، تردد شناورهای زیر ۱۰۰۰ تن نیز ۵۸ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین تردد شناورهای غیرکانتینری بالای ۱۰۰۰ تن از فروردین‌ماه پارسال تا فروردین‌ماه امسال ۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر بندر و دریانوردی خرمشهر درباره آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای این بندر هم گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ما پروژه احداث ساختمان مرجع دریایی بندر خرمشهر با اعتبار کل ۹۰ میلیارد تومان است که سال گذشته شروع شده و مطابق برنامه پیش می‌رود و انشاءالله در انتهای سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته اسعدی، پروژه احداث ساختمان مرجع دریایی بندر خرمشهر ظرفیت جدیدی را در این بندر استراتژیک ایجاد خواهد کرد و می‌تواند در تامین ایمنی آبراه و کنترل تردد شناورها نقش مهمی داشته باشد.

وی اضافه کرد: برای رصد آبراه اروند هم در سال جاری با نصب علام کمک ناوبری تلاش می‌کنیم که به میزان قابل توجهی درصد ایمنی تردد دریایی را بالا ببریم.

مدیر بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین با بیان اینکه در سال گذشته معال ۷۱ میلیارد تومان پروژه در این بندر به بهره‌برداری رسید، گفت: یکی از این پروژه‌ها ساخت چند اسکله مسافری روی رود کارون بود که سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توجه به مسئولیت‌های اجتماعی خود و با هدف افزایش ظرفیت مسافرت دریایی آن را به انجام رساند.

اسعدی عنوان کرد: در این راستا با اعتباری معادل ۲۴ میلیارد تومان روی ۴ نقطه کارون، ۸ اسکله را ایجاد کردیم که در ایام نوروز امسال به خوبی از این ظرفیت استفاده شد.