شناسهٔ خبر: 108403 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد:

محافظت از اراضی ملی و دولتی با بهره‌گیری از ۱۱۰۰ نفر نیروی یگان حفاظت سازمان/ اراضی وزارت راه و شهرسازی در بانک زمین بارگذاری شد

علیرضا فخاری معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:ظرفیت یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کمک کرد تا دارایی‌های سازمان و به ویژه وزارت راه و شهرسازی و دولت در قالب انفال و املاک ملی حفظ شود.

علیرضا فخاری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص برنامه‌های آن سازمان برای حفاظت از اراضی ملی و دولتی گفت: سازمان برای حفظ دارایی‌های خود باید تدابیری می‌اندیشید که یکی از این تدابیر حفاظت فیزیکی از اراضی و تشکیل یگان حفاظت سازمان بود. معمولا اراضی دولتی در مقاطع مختلف مورد تعرض قرار می‌گرفت که با تشکیل یگان این قبیل دست‌اندازی‌ها با رفع تصرف فوری به صفر رسیده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: ظرفیت یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کمک کرد تا دارایی‌های سازمان و به ویژه وزارت راه و شهرسازی و دولت در قالب انفال و املاک ملی حفظ شود. امروز با حدود یکهزار و ۱۰۰ نفر نیروی ثابتی که در سراسر کشور توسط یگان به سازمان کمک می‌دهند توانستیم املاک دولتی و ملی را از تعرض غیر، مصون نگه داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص بانک زمین نیز اعلام کرد: بانک زمین یکی از اقداماتی بود که از گذشته شکل گرفت. بانک زمین برای تثبیت دارایی‌ها، شناسایی و برنامه‌ریزی آنها با تغییر در ظرفیت‌های برنامه‌ریزی و برنامه‌نویسی به کار گرفته شد.

وی توضیح داد: بانک زمین با کاربردهای مختلفی از جمله شفاف‌سازی دارایی‌ها، تثبیت دارایی‌ها، رفع اختلاف در آمارها، کمک به سازمان‌های نظارتی برای تسلط بر اقداماتی که در حوزه زمین و ملک در وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی زمین و مسکن در حال انجام است، راه‌اندازی شد.

فخاری اعلام کرد: امروز لایه‌های اطلاعاتی مربوط به اراضی سازمان ملی زمین و مسکن، اراضی شرکت عمران شهرهای جدید و همچنین شرکت بازآفرینی شهری ایران در بانک زمین بارگذاری شده و بانک زمین ظرفیت مناسبی را برای شناسایی امکانات وزارت راه و شهرسازی فراهم کرده است.