شناسهٔ خبر: 108408 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

 تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دو سال آینده 

فخاری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: زمین برای احداث ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد در کل کشور جهت تحقق طرح نهضت ملی مسکن در دو سال آینده تأمین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، علیرضا فخاری در حاشیه بازدید از اراضی نهضت مسکن ملی مهاباد گفت: تأمین زمین نهضت ملی مسکن در برخی از استان‌ها با توجه به موقعیت توپوگرافی شهری با کمبود مواجه هست که در تلاش هستیم با پیدا کردن راهکارهای قانونی و الحاق زمین به محدوده شهر این کمبود را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون زمین احداث یک میلیون مسکن در حال اجرا بوده و برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن نیز زمین در مرحله واگذاری و تغییر کاربری مسکونی قرار دارد.

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: دغدغه تأمین زمین برای اجرای فاز نخست این طرح در دو سال آِینده وجود ندارد و در سفرهای استانی تصمیم‌های مهمی در راستای حفظ منافع عمومی و گسترش بهره‌مندی مردم از مزایای قانون جهش تولید مسکن گرفته می‌شود. 

فخاری بیان کرد: حل مشکلات تعاونی‌هایی که از چند سال گذشته زمین هایی با کاربری مسکونی در اختیار دارند، باتوجه به کمبود اراضی در دستور کار قرار دارد.