شناسهٔ خبر: 108454 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور

هواشناسی- آب و هوا- صاعقه- تغییر اقلیم- پدیده جوی کارشناس سازمان هواشناسی رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید را پدیده غالب امروز در بیشتر مناطق کشور ذکر کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی کشور صبح امروز شنبه ۳ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، گفت: در ۲۴ ساعت آینده در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، اصفهان، یزد، کرمان، سمنان، گلستان و شرق مازندران، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را پیش‌بینی می‌کنیم که این وزش باد شدید در برخی از این مناطق همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود و احتمال وقوع تگرگ هم وجود دارد.

وی افزود: فردا یکشنبه در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، ارتفاعات کرمان و همچنین سواحل دریای خزر و اردبیل بارش پراکنده را خواهیم داشت و به تدریج از فردا با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، ابتدا مناطق غرب و به تدریج جنوب غرب کشور، همچنین دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌هایی از جمله قزوین، البرز و تهران و غرب اصفهان، بارش‌ها آغاز خواهد شد و روز دوشنبه هم بارش‌ها در شمال غرب، غرب و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور ادامه پیدا می‌کند. ضمن اینکه روز یکشنبه در سواحل دریای خزر هم بارش خفیفی رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز سه‌شنبه علاوه بر نوار غرب کشور، استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین، سواحل دریای خزر، نیمه غربی اصفهان و شمال استان فارس هم بارش خواهند داشت و بیشترین بارش‌ها هم به استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان و جنوب استان‌های همدان، زنجان، قزوین، شرق تهران و نیز غرب مازندران، اختصاص دارد.

به گفته رفیعی، امروز در جنوب و مرکز کشور و نیز شرق و شمال شرق، وزش باد به نسبت شدید را خواهیم داشت که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد و روزهای یکشنبه و دوشنبه همین شرایط را  در شمال شرق و شرق کشور خواهیم داشت.

وی گفت: آب‌های خلیج فارس هم امروز مواج و متلاطم خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی پایتخت هم عنوان کرد: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری است و گاهش وزش باد را خواهد داشت و حداکثر دما ۲۸ و حداقل دما هم ۱۷ درجه بالای صفر خواهد بود.