شناسهٔ خبر: 108492 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

ثبت نام ۵۲۰۰۰ نفر در استان بوشهر در سامانه جهش تولید مسکن

سید محمود دستغیبی.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۵۲ هزار نفر در سامانه جهش تولید مسکن در استان گفت: ۱۸ هزار نفر واجد شرایط شده‌اند که تاکنون ۵ هزار و ۸۰۰ نفر اقدام به افتتاح حساب بانکی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، سید محمود دستغیبی، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به این که یکی از مطالبات و درخواست‌های مهم مردم در دولت سیزدهم تأمین مسکن است، اظهار داشت : در این راستا اقدامات لازم برای ساخت مسکن در شهرها و روستاها انجام شده است.

دستغیبی گفت : طرح جهش مسکن از جمله برنامه‌های دولت است که نقش مهمی در کنترل تورم و مهار قیمت مسکن دارد و بر اساس در اجرا طرح جهش تولید مسکن، دولت در مدت ۴ سال بیش از ۴ میلیون واحد مسکونی در شهرها و روستاها برای متقاضیان احداث می‌کند.

وی افزود : جامعه هدف واحدهای جهش تولید مسکن، کارگران و دهک‌های پایین جامعه عنوان شده که متقاضیان در سامانه طراحی شده ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد : در اجرا طرح جهش تولید مسکن ۵۲ هزار و ۳۷۲ نفر در استان ثبت‌نام کرده‌اند که بیش از ۳۵ هزار نفر آنان پالایش شده است.

سید محمود دستغیبی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۷۲۶ نفر در شهرها ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: ساخت مسکن در شهرها در سه سطح بالای ۱۰۰ هزار نفر، زیر ۱۰۰ هزار نفر و شهرهای جدید است که از ۵۲ هزار نفر ۵۱.۴۹ درصد در شهرهای زیر ۱۰۰ نفر جمعیت، ۳۵.۲۶ درصد در شهرهای جدید و مابقی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر استان بوشهر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی واجدان شرایط دریافت مسکن در استان بوشهر را ۱۸ هزار نفر دانست و تصریح کرد: تاکنون ۵ هزار و ۸۰۰ نفر برای دریافت وام، حساب بانکی افتتاح کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ نفر به‌عنوان متقاضی موثر اقدام به پرداخت آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی کرده‌اند.

دستغیبی با بیان اینکه از سهمیه امسال تاکنون ۱۹ هزار واحد تأمین زمین شده است خاطر نشان کرد: تاکنون عملیات اجرایی ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آغاز شده که ۷۱.۵ درصد آن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

وی پیشرفت فیزیکی طرح جهش تولید مسکن در شهرهای استان بوشهر را بین ۲۰ تا ۶۰ درصد دانست و تصریح کرد: بر اساس طرح ملی جهش تولید مسکن ۴۰ هزار واحد مسکونی باید در مدت ۴ سال در ۴۰ شهر این استان ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر سقف تسهیلات بانکی ساخت مسکن در بافت فرسوده را ۳۵۰ میلیون تومان و در مابقی شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان دانست و گفت: این وام بدون سپرده‌گذاری و با نرخ سود ۹ تا ۱۲ درصد است.