شناسهٔ خبر: 108497 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفت

جابه‌جایی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر از مبدأ استان مرکزی

تردد مسافری مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از جابه‌جایی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر از مبدأ استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی ، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به وجود ۴۸ شرکت مسافربری در سطح استان مرکزی گفت: از مجموع شرکت های موجود، در حال حاضر ۴۶ شرکت فعال بوده و یک هزار و ۷۳ دستگاه ناوگان مسافری شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه توسط حدوداً دو هزار نفر راننده در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: حاصل تلاش رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در حوزه مسافری، جابه‌جایی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر در سال گذشته بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ با رشد سه درصدی همراه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: پیش از شیوع بیماری کرونا، سالانه حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از طریق ناوگان حمل و نقل مسافری استان مرکزی جابه‌جا می‌شد اما طی دو سال اخیر بعلت محدودیت‌های ترافیکی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و استقبال کمتر مردم از حمل و نقل عمومی اکنون این رقم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تقلیل یافته است.

به گفته وی مصوبات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا به تمامی شرکت‌های مسافربری ابلاغ شده و در دستور کار قرار دارد که در همین راستا گشت‌های نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بصورت سرزده در سطح استان از پایانه‌ها و شرکت‌های مسافربری بازدید نموده و با استقرار در پاسگاه های پلیس راه در قالب طرح گشت دروازه‌ای فعالیت رانندگان را نیز کنترل می‌کنند.

جهانی بیان کرد: در حال حاضر پذیرش مسافر با ظرفیت ۸۰ درصدی ناوگان و فروش بلیت صرفاً پس از استعلام الکترونیکی وضعیت سلامت متقاضیان از طریق سامانه «امید» انجام می‌‌شود تا مسافرین طبق ضوابط بهداشتی سفری سلامت داشته باشند.

وی بر تسهیل و تسریع در ارائه خدمات حمل و نقل جاده‌ای در استان مرکزی تأکید کرد و افزود: هدف متولیان و فعالان عرصه حمل و نقل مسافری ارائه خدمات مطلوب به مسافرین است که در این راستا بر اساس پیگیری های مستمر بعمل آمده برای نوسازی ناوگان، طبق ظرفیت تعیین شده، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به آدرس www.markazi.rmto.ir از اطلاعیه‌های درج شده مطلع گشته و نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یادآور شد: مسافرین درصورت داشتن هرگونه نارضایتی در حین سفر، می‌توانند با شماره تلفن ۱۴۱ تماس حاصل نموده و نسبت به ثبت شکایت خود اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان در حوزه مسافری برگزار شده است که بر اساس بررسی‌های انجام شده برخورد قانونی لازم بعمل آمده و در مواردی منجر به پلمب واحد صنفی متخلف و یا غیرفعال کردن کارت هوشمند رانندگان شده است.