شناسهٔ خبر: 108501 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر دفتر فاوا شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خبر داد؛

شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نخستین شرکت در وزارت راه و شهرسازی در راه‌اندازی MPLS

فاوا شرکت آزمایشگاه مدیر دفتر فاوا شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: طبق برنامه‌ای‌ که برای توسعه انفورماتیک شرکت در نظر گرفته‌ایم آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نخستین شرکت در وزارت راه و شهرسازی و شرکت‌های دولتی بود که سرویس MPLS را راه‌اندازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روح‌اله برزی، مدیر دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: امروزه، حجم بالا و سرعت تبادل اطلاعات درون سازمانی، برون سازمانی و حتی مرتبط با مشتری به قدری افزایش یافته که فقط توسعه مستمر و روزآمدی در این بخش می‌تواند سازمان‌ها و شرکت‌ها را در ارائه خدمات مطلوب و حضور در بازار یاری کند، پیوند خوردن تکنولوژی در رشد سازمان‌ها به امری مهم و بدیهی تبدیل شده و اگر فناوری و نظام یکپارچه‎ فناوری‌ اطلاعات در سازمانی وجود نداشته نباشد، آن سازمان بازار را به دیگر رقبا واگذار خواهد کرد. با توجه به این واقعیت باید گفت که فناوری اطلاعات یکی از عوامل مهم به شمار می‌آید که بر موقعیت، عملکرد و سرنوشت جوامع، سازمان‌ها و افراد تاثیر جدی می‌گذارد.

برزی با اشاره به توانمندی‌های دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک عنوان کرد: این شرکت با گستردگی که در سراسر کشور دارد با بهره‌مندی و جذب کارشناسان خبره آی تی در ستاد و دیگر مراکز استان‌ها، تمامی نیازهای انفورماتیک را روزانه رصد، راه‌اندازی، پشتیبانی و حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: این دفتر با هشت کارشناس IT در ستاد و نیز ۳۲ کارشناس IT در استان‌ها با تخصص کامپیوتر، صنایع و ژئوتکنیک و با مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مرتبط مستقر هستند که به بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر از پرسنل در سراسر کشور خدمات انفورماتیک را در همه سطوح ارائه می‌دهند.

ارائه خدمات آنلاین دفتر انفورماتیک هفت روز هفته و ۲۴ ساعته است

مدیر دفتر فاوا شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار کرد: عمده فعالیت خدمات فاوا پشتیبانی از تمام بخش‌های آزمایشگاه و شرکت است و مرکز اطلاعات شرکت از سال گذشته راه‌اندازی شده و هم اکنون خدمات برخط و لحظه‌ای ویژه به همکاران و مشتریان با مرکز اطلاعات قوی و پشتیبان گیری در چند نقطه به صورت مستمر و طی شبانه روز ارائه می‌‎شود.

برزی ادامه داد: یکی از اقدامات اصلی دفتر فاوا ارائه دقیق ارزیابی عملکرد سالیانه شرکت با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده طی سال است که با نظارت عالیه مهندس شیخ انصاری مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد شرکت انجام می‌شود که این اطلاعات به سازمان امور اداری و استخدامی ارسال می‌شود.

دفتر فناوری اطلاعات شرکت یکی از برترین شرکت‌های دولتی در زمینه پایش کیفیت خدمات الکترونیک

مدیر فاوا گفت: دفتر فناوری اطلاعات شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک توانسته در ادوار مختلف چندین بار به عنوان دستگاه برتر در زمینه پایش کیفیت خدمات الکترونیک شناخته شود و همه سال در ارزیابی عملکرد توسط وزارت راه و شهرسازی نیز رتبه بالایی کسب کند.

شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نخستین شرکت در وزارت راه و شهرسازی در راه‌اندازی MPLS

مدیر دفتر فاوا گفت: طبق برنامه‌ای‌ که برای توسعه انفورماتیک شرکت در نظر گرفته‌ایم آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نخستین شرکت در وزارت راه و شهرسازی و شرکت‌های دولتی بود که سرویس MPLS را راه‌اندازی کرد و هم اکنون ۳۲ نقطه در مراکز استان‌ها به صورت سرویس خارج از بستر اینترنت و به صورت اینترانت شبکه خصوصی راه‌اندازی شد و هم اکنون در این زمینه به عنوان یک شرکت پیشرو در کشور محسوب می‌شویم.

اقدامات جاری همکاران فاوا در ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته

وی با بیان اینکه طی روز همکاران این حوزه در ستاد و مراکز استان‌ها دائم در حال ارتباط و خدمات دهی به همه همکاران و مشتریان شرکت هستند و به طور روزانه اقدامات مهمی انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: همکاران دفتر فاوا به طور مستمر در طی روز کار نظارت، بهینه سازی، پشتیبانی و ارائه راهکارهای فنی برای اصلاح و بهبود عمکرد سامانه‌های آزمایشگاه را انجام می‌دهند.

برزی اضافه کرد: در همین راستا روزانه به طور میانگین حدود۳۰۰ اعلام اشکال و تیکت توسط واحد فاوا پاسخگویی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص مدیریت فضای سایبری شرکت در برابر حملات به طور روزانه، هفتگی و ماهانه عملیات پشتیبان‌گیری از ۳۵ سامانه و زیر سامانه شرکت از جمله اقدامات حیاتی و مهم کارشناسان واحد فاوا در سراسرکشور است.

آغاز به‌روزرسانی و توسعه سامانه‌های بومی و طراحی شده توسط کارکنان شرکت 

برزی با بیان اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در راستای ارائه خدمات به روز، استاندارد و منحصربه فرد سامانه‌های مختلفی طراحی کرده است، گفت: از جمله سامانه مدیریت درخواست‌های آزمایشگاهی، سامانه اطلاعات مکانی، سامانه آزمایشگاه من، اتوماسیون اداری، مدیریت خدمات آزمایشگاهی (سیبا)، وب سایت، سیستم جامع اداری، توازن، حضور و غیاب، قراردادها، سفارشات فروش، اطلاعات مکانی بارا، کالیبراسیون، خودرو، اموال، آموزش، املاک، حقوق آذرخش، هامون، بخشی از این سامانه ها داخلی و بخشی دیگر برای ارائه خدمات مطوب به مشتریان راه اندازی و کیفی سازی شده است.

وی افزود: سامانه اطلاعات مکانی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از جمله سامانه‌هایی هستند که به صورت بومی توسط مهندسان و کارشناسان دفتر مهندسین مشاور شرکت طراحی و تولید شده و نگهداری آن برعهده دفتر فاوا است.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات شرکت با بیان اینکه از دیگر اقدامات دفتر فاوا به‌روز رسانی و توسعه ۳۵ سامانه‌ای است که در شرکت به صورت مدام استفاده می‌شود و برخی آنها به روزرسانی و توسعه یافته و سامانه‌های باقی مانده نیز امسال با توجه به نیاز شرکت و بازار هدف توسعه می‌یابد، گفت: در توسعه این سامانه‌ها و ارتقاء کیفی آنها براساس مدل‌های رایج از استاندارد ISO : IEC -۹۱۲۶ و ISO: ۲۷۰۰۲ استفاده می‌شود و نیز طرح جامع فناوری اطلاعات راهنمای ما در توسعه این سامانه‌ها بوده است.

راه‌اندازی سایت جامع اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات شرکت 

مدیر فاوا با اشاره به اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به شبکه ملی اطلاعات متصل است، افزود: با نیازسنجی که در شرکت انجام شده برنامه‌ریزی برای طراحی سایت جامع و پرتال شرکت انجام شده و به زودی CRM شرکت راه‌اندازی و خدمات منحصربه فرد خود را به همکاران ارائه می‌‎دهد.

 توانمندی فاوا در زمان اپیدمی کرونا شکوفا شد

مدیر فاوا با اشاره به اینکه توانمندی کارشناسان این دفتر در زمان اپیدمی کرونا و محدود شدن برگزاری جلسات و حضور مشتریان در شرکت شکوفا شد، گفت: سامانه وب کنفرانس توسط کارشناسان فاوا طراحی شد و کمک شایانی به برگزاری جلسات هیات مدیره، شورای مدیران استانی، برگزاری دوره‌های آموزشی و وبینارها، برگزاری جلسات درون سازمانی و برون سازمانی و برگزاری مصاحبه‌های آنلاین که به صورت همه روزه در طول چندین ساعت بدون کوچکترین ایرادی برای بیش از دو هزار و ۵۰۰د نفر در سراسر کشور به کار گرفته شد.

برزی گفت: بحث امنیت سایبری و نرم افزاری از اولویت‌های فاوا بوده و تا کنون در این زمینه خوب عمل کرده‌ایم و در حال رصد مستمر و توسعه هستیم و در راستای بهبود خدمات بستر ارتباطی، فیبر نوری در شرکت راه اندازای شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد نقاط موجود در کشور تحت پوشش شبکه داده‌ای دفتر مرکزی قرار دارد و از بسترهای مختلف چون اینترنت، APN و ... بهره گرفته‌ایم.

برزی با اشاره به اینکه دفتر فاوا شرکت در زمینه پدافند غیرعامل نیز فعال بوده است، گفت: ارتباط خوب و تنگاتنگی با ادارات همکار از جمله افتا ریاست جمهوری، حراست شرکت، شورای عالی فضای مجازی، آی تی مرکز فناوری اطلاعات وزارت و سایر بخش‌های مرتبط برای افزایش امنیت اطلاعات داریم.

مدیر فاوا اضافه کرد: در بهمن ماه سال گذشته در استان‌های سمنان و البرز مانوری با سه سناریو حمله ویروسی، حملات سایبری و استمرار خدمات در صورت انهدام اتاق سرور دفتر مرکزی با همکاری کارشناسان فاوا و معاونت فنی استان ها با موفقیت برگزار شد.

برزی خاطرنشان کرد: در این مانور که نمایندگان سازمان پدافند غیرعامل و وزارت راه و شهرسازی و مرکز فن آوری اطلاعات وزارت متبوع نیز حضور داشتند ، از کیفیت مانور برگزار شده رضایت داشتند و از عملکرد شرکت در مقابله با تهاجم هکری و ویروسی تشکر و قدردانی کردند.

مجهز کردن زیر ساخت‌های شرکت به فیبرنوری از اقدامات سال جدید در فاوا است

برزی با اشاره به برنامه‌های جدید این دفتر در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در سال ۱۴۰۱ گفت: راه‌اندازی سامانه پرتال و سی آر ام، ارتباط با مشتری، بحث قیمت تمام شده خدمات آزمایشگاه، همکاری با دفتربرنامه بودجه، مجهز شدن اتاق سرور به فیبر نوری، توسعه سامانه مدیریت درخواست‌ها و کیفی سازی مستمر سامانه‌های شرکت با توجه به پیشرفت‎‌های نوین نرم‌افزاری از اقدامات دفتر فاوا در سال جدید خواهد بود.

مدیر دفترفاوا در پایان بابت حمایت و رهبری، ارائه طریق و فراهم آوردن زمینه‌های پیشرفت، توسعه و ارتقاء شرکت در زمینه فناوری اطلاعات از مدیرعامل، معاونان، حراست، مدیران و کارشناسان استان‌ها به ویژه در بحث پدافند غیرعامل و تهیه تجهیزات لازم تقدیر و قدردانی کرد.