شناسهٔ خبر: 108502 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد:

اجرای طرح های نهضت ملی مسکن با حفظ جایگاه معماری

محبت خواه (بازدید).JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: طرح های نهضت ملی مسکن می بایست تطابق با الگو های معماری ایرانی- اسلامی را رعایت کنند و در این زمینه مراقبت های لازم را اعمال خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در روز سوم اردیبهشت ماه،روز ملی معماری و زادروز معمار بزرگ "شیخ بهایی" ضمن تبریک این روز به همکاران حوزه شهرسازی و معماری  خود بر رصد طرح های نهضت ملی مسکن از  لحاظ جایگاه معماری ایرانی – اسلامی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: در مسکن مهر متاسفانه به این مساله توجه نشد و از همین محل آسیب دید اما در دور جدید و در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن از این مساله کوتاه نخواهیم آمد.

محبت خواه با تبریک دوباره روز معمار به همکاران پرتلاش معاونت شهرسازی و معماری اداره کل گفت: حجم جلسات کمیسیون ماده پنج و کارگروه امورزیربنایی اگرچه بسیار زیاد است اما این مساله سبب نشود تا از پایش طرحهای ملی مسکن غافل شوید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ما در ساخت و ساز طرح های نهضت ملی مسکن تنها به فکر ساخت خوابگاه برای مردم نیستیم، برای ما کرامت انسانی نسبت به مسائل اقتصادی اولویت دارد و علاوه بر ساخت واحد مسکونی موقعیت جغرافیایی زمین تخصیص داده شده به طرح به جهت نزدیکی به زیرساخت های شهری، طراحی خیابان ها، کوچه ها،فضای سبز و محله محوری را مدنظر قرار می دهیم. همچنین به لحاظ معماری طراحی ها مطالبق با شان و کرامت شهروندان ایرانی و مسلمان خواهد بود.

محبت خواه در پایان تاکید کرد: شهروندان استان تهران واحدهایی را تحویل خواهند گرفت که برای زندگی در آن مشتاق باشند، نگاه دولت سیزدهم به مسکن ملی تنها ساخت واحد مسکونی، سرپناه یا خوابگاه نیست.