شناسهٔ خبر: 108508 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حفظ وحراست حریم راهها مهمترین اولویت راهداری در سال جاری است

مهندس عبدالکریم اخترشناس معاون راهداری ادره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: حفظ و حراست حریم راه‌ها ، کنترل و مدیریت دسترسی راه‌ها و جلوگیری به موقع از شکل‌ گیری فعالیت‌های غیرمجاز در حریم راه‌ها یکی از اولویت های راهداری استان در سال ۱۴۰۱محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، عبدالکریم اخترشناس  معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر: حفظ و حراست حریم راه‌ها ، کنترل و مدیریت دسترسی راه‌ها و جلوگیری به موقع از شکل‌ گیری فعالیت‌های غیرمجاز در حریم راه‌ها یکی از اولویت های راهداری استان در سال ۱۴۰۱محسوب می شود .

وی افزود : هر ساله بوسیله افراد سودجو و یا ناآگاه شاهد احداث تعداد قابل توجهی ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راههای استان  هستیم که علاوه بر دخل و تصرف غیرقانونی حریم راه ، موجب شکل گیری راههای دسترسی غیر اصولی به راه  نیز می شود .

اخترشناس تاکید کرد : مصمم هستیم در سال جاری با تشدید گشت ها و نظارت های کنترلی اولا موجب عدم شکل گیری ساخت ساز در حریم راه و ثانیا با کمک دستگاهها ی نظارتی با نقض کنندگان حریم راه برخورد کنیم .

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  همچنین یکی دیگر از اولویت های راهداری استان را استفاده بهینه و حداکثری از امکانات موجود بیان داشت و افزود : استفاده بهینه و مطلوب از امکانات موجود در جهت ایجاد سطح سرویس مناسب به کاربران جاده‌ای ، یکی دیگر از اولویت کاری راهداری استان در سال جاری است .

اخترشناس افزود : به‌کارگیری اقدامات پیشگیرانه زود بازده و کم ‌هزینه در بخش نگهداری راه ، نگهداری و استفاده مطلوب از ماشین آلات و لجستیک موجود از جمله اولویت هایی است که باید مد نظر مدیران راهداری در شهرستانها قرار گیرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطرنشان کرد : بازسازی علایم موجود ، ساماندهی علایم و تجهیزات ایمنی در اختیار یکی دیگر از اولویت های راهداری است و لازم است در همین ابتدای سال علایم آسیب دیده موجود در انبارها بازسازی ، ساماندهی و مجددا مورد استفاده قرار گیرند .

وی خاطرنشان ساخت : شستشوی مرتب علایم و تابلوها، تعمیر و نگهداری گاردریل وسرعت گیرهای جاده‌ای ، احیای خط‌کشی، آشکارسازی نقاط پرتصادف ، ساماندهی پرتگاه‌ها و بر طرف کردن اختلاف سطح ایجاد شده به دلیل بارندگی‌ها از جمله رئوس فعالیت‌های راهداری در سال ۱۴۰۱ است .