شناسهٔ خبر: 108512 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفت:

تعمیر ۲۰ دستگاه ابنیه آسیب دیده از سیل در جاده‌های خراسان جنوبی

تعمیر ابنیه خراسان جنوبی.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از تعمیر ۲۰ ابنیه فنی آسیب دیده از سیل در جاده های استان طی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، محمد فدوی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، گفت: در سال ۱۴۰۰ در حوزه نگهداری ابنیه راههای استان ۲۰ دستگاه ابنیه فنی آسیب دیده از سیل تعمیرات اساسی شده و احداث و تعریض ۴۰ دستگاه پل در محورهای استان در حال اجرا است.

وی افزود: هم چنین با توجه به حدود ۲۲۳۱ دستگاه آبنما در محورهای مواصلاتی سطح استان، عملیات اجرایی تبدیل ۱۰ دستگاه آبنما به پل در دست اقدام است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر از ۳۱ نقطه حادثه‌خیز مصوب استان، تعداد ۶ نقطه در دست اجرا است که متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌های یادشده ۸۰ درصد است.

فدوی ادامه داد: طی سالیان گذشته ۱۳ نقطه از مجموع ۳۱ نقطه شناسایی‌شده مصوب و ابلاغی از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به این اداره کل، به‌طور کامل ایمن‌سازی شده و ۶ نقطه نیز در دست اجرا است که پیش‌بینی می‌شود ۴ نقطه تا تیرماه سال ۱۴۰۱ به بهره برداری و ۲ نقطه دیگر نیز تا پایان سال عملیات اجرایی آن به پایان برسد.

وی یادآور شد: در طی سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۰  دستگاه ابنیه فنی که در سال‌های گذشته دچار آسیب شده‌اند مورد تعمیر اساسی قرارگرفته است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تعداد آب‌نماهای واقع در سطح راههای استان را ۲۲۳۱ دستگاه عنوان و خاطرنشان کرد: از این تعداد، قرارداد تبدیل ۱۰ دستگاه به پل در دست اجرا می‌باشد. هرساله بر اساس اعتبارات ابلاغی ۱۵ تا ۳۰ دستگاه آبنما بر اساس اولویت به پل تبدیل می شود.