شناسهٔ خبر: 108513 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی استان خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی ۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در بوشهر/تحویل واحدها از پاییز امسال

سید محمود دستغیبی.jpg مدیر کل راه وشهرسازی استان بوشهر از آغاز عملیات اجرایی ۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد و گفت: تا کنون برای ۴۰ هزار واحد در این طرح زمین شناسایی شده است.

سید محمود دستغیبی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره میزان پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن خاطر نشان کرد: سهمیه استان بوشهر ۱۰ هزار و ۷۲۰ واحد در سال است که بیش از ۵۲ هزار متقاضی ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر وجه اولیه خود را واریز کرده اند.

وی افزود: طی فرآیند پایش، از ۵۲ هزار متقاضی ثبت نام شده، ۲۶ هزار نفر انصراف داده‌اند یا درخواست آن‌ها رد شده است.

دستغیبی خاطر نشان کرد: از برنامه ۴۲ هزار واحدی سهم استان برای چهار سال زمین مورد نیاز ۴۰ هزار واحد شناسایی شده است.

مدیر کل راه وشهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه از اوایل نیمه دوم سال جاری تحویل واحدهای مسکونی آغاز می‌شود، گفت: تاکنون عملیات اجرایی حدود ۳ هزار و ۳۰۰ واحد آغاز شده و برخی از آن‌ها تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

دستغیبی درباره تامین زمین برای واحدهای نهضت ملی مسکن و چالش‌های پیش رو نیز اظهار کرد: بسیاری از زمین‌های استان بوشهر کاربری کشاورزی دارد و همین موضوع باعث شد تا در تغییر کاربری‌ها با چالش‌هایی مواجه شویم اما بوشهر دارای دو شهر جدید عالی‌شهر و نایبند است و  متقاضیان را به عالی شهر و عسلویه به عنوان شهرهای پشتیبان هدایت کردیم.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار واحد از اراضی درون شهری موجود است و بخش قابل توجهی از اراضی را از طریق الحاق تامین کرده‌ایم.

مدیر کل راه وشهرسازی استان بوشهر تاکید کرد: ۵ هکتار زمین هم برای سایر دستگاه‌ها شناسایی شده تا پس از طی مراحل قانونی در اختیار طرح قرار بگیرد.

دستغیبی خاطر نشان کرد: اساس پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن متقاضی محور است و از آنجایی که برخی مراحل برای پیشبرد، به تقاضای موثر بستگی دارد، بنابراین هرچه متقاضیانی که توان مالی دارند، به آورده‌های خود سرعت و حجم بیشتری دهند، پیشرفت این پروژه‌ها با سرعت و کیفیت بیش‌تری پیش خواهد رفت.