شناسهٔ خبر: 108516 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور ارتقا ایمنی جاده ها صورت می گیرد:

آغاز نهضت لکه گیری و روکش آسفالت در راه های شریانی مازندران

مازندران - راهداری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اظهار داشت : در راستای ارتقاء ایمنی در محورهای شریانی استان نهضت ،لکه گیری ، درزگیری و روکش آسفالت در راه های مازندران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ، اسماعیل فولادی ضمن اعلام این خبر افزود:از ابتدای سال تاکنون عملیات لکه گیری ، روکش آسفالت ،درزگیری دربرخی از محور‌های استان ( بر اساس نیاز سنجی و اولویت بندی ) اجرا گردید که با اجرای این گونه طرح‌ها تحول خوبی در توسعه راههای استان صورت گیرد.

وی اظهار داشت: به منظور تسهيل در امر تردد و افزايش ايمني محورها اجراي عمليات مذکور در محورهای ارتباطی سوادکوه ، هراز ، نوشهر و اتصال بند پی غربی و شرقی صورت پذیرفت.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران ادامه داد : استان مازندران از جمله استان هایی است كه از نظر شرايط جغرافيايي  و گردشگری منطقه و تعدد روستاها،بسيار پر رفت و آمد بوده به همین دلیل ايمن سازي و بهسازي راههاي ارتباطي استان از جمله فعاليتهاي مهم اين اداره کل به شمار می رود از این رو عملیات لکه گیری و روکش آسفالت راههای استان به طور جدي در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت زیرساخت جاده‌ای مناسب در کاهش خسارات مالی و جانی از سویی و حمل و نقل تولیدات کشاورزی از سوی دیگر ابراز امیدواری کرد: موثرترين شرايط براي حمل و نقل آرام و ایمن ، داشتن يك رويه سالم راه همراه با نصب علائم ايمني لازم بوده تا بتوان با خيالي آسوده تردد كرد و از جمله اهدافي كه اين اداره براي دستيابي به آن تلاش مي كند مطالعه و فراهم نمودن طرح هاي لازم براي انجام و اجراي رويه هاي آسفالتي مناسب و اقتصادي بودن آن است.

 فولادی افزود:جاده ها از جمله اموال عمومي است كه قانون گذار حفظ ، حراست نگهداري ، تعريض و هرگونه فعاليتهاي مرتبط با آن را به این اداره کل محول نموده ، بديهي است ايمن نمودن محورها براي سلامت عبور و مرور و توسعه آتي راهها از اهميت ويژه اي برخوردار است.

وی افزود: انشالله باتخصیص اعتبار و تامین قیر لازم برای اجرای پروژه های سطح استان، سرعت اجرای پروژه ها افزایش یافته تا موجبات رضایتمندی ، ایمنی و آرامش مردم  فراهم آید.