شناسهٔ خبر: 108536 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان قم خبر داد؛

مشارکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قم در شش پروژه نهضت ملی مسکن

آزمایش عمرانی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان قم گفت: آزمایشگاه استان در سال گذشته ضمن اعلام آمادگی همکاری گسترده در این پروژه، هم اکنون در شش پروژه مهم این طرح در استان مشارکت فعال دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجیدرضا نصرآبادی، مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان قم با بیان اینکه فرهنگ کنترل کیفی باید در کشور نهادینه شود، گفت: کنترل کیفیت هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری و حفظ سرمایه‌های موجود است.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه طی سال گذشته توانسته بیش از ۵۰۰ نوع آزمایش تخصصی و خاص را با به کارگیری تجهیزات مدرن و منحصربه فرد مطابق با استانداردهای روز داخلی و بین‌المللی شامل انواع آزمایش‌های کنترل عملیات خاکی، بتنی و آسفالتی و تنوعی از خدمات فنی- مهندسی و آزمایشگاهی را با دقت و سرعت بالا را در اختیار پروژه‌های عمرانی استان قرار دهد.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان افزود: در بخش مقاومت مصالح با انجام ۱۶ مورد طرح اختلاط آسفالت، ۱۴ مورد طرح اختلاط بتن، یک هزار و ۶۵۰ مورد آزمایش جوش، آزمایشات مرغوبیت مصالح ساختمانی، انواع کشش، خم و باز خم آرماتور و در بخش مطالعات ژئوتکنیک و مکانیک خاک نیز با انجام بالغ بر ۲۶ پروژه و یک هزار و ۵۰۰ متر حفاری طی سال گذشته توانسته ایم در ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی استان اثرگذار باشیم.

نصرآبادی ضمن اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در پروژه نهضت ملی مسکن گفت: آزمایشگاه استان در سال گذشته ضمن اعلام آمادگی همکاری گسترده در این پروژه، هم اکنون در شش پروژه مهم این طرح در استان مشارکت فعال داشته و به عنوان بازوی توانمند دولت نقش و سهم به‌سزایی در ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌‎های این طرح در استان خواهد داشت.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های مهم ملی و استانی که آزمایشگاه در آنها نقش آفرینی کرده است، عنوان کرد: همکاری موثر در پروژه‌های حوزه اداره کل راه و شهر‌سازی، اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای، راه آهن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، قطعات ۱ و ۲ پروژه مترو از مهمترین پروژه‌های حضور آزمایشگاه استان قم در سال ۱۴۰۰ است که می‌توان از آنها نام برد.

نصرآبادی با بیان اینکه این آزمایشگاه ارتباط تنگاتگی با سایر دستگاه‌های اجرایی در استان دارد، افزود: انعقاد قرارداد با اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای، اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مشارکت در تدوین استانداردهای ملی با اداره کل استاندارد از جمله همکاری‌های دو جانبه آزمایشگاه استان با دستگاه‌‎های اجرایی در سال گذشته بوده است.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان قم با بیان اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان عضو فعال شورای فنی استان است، اظهار کرد: این آزمایشگاه در کارگروه‌های زیر مجموعه شورای فنی شامل کارگروه نظارت، مصالح و فراوده‌های ساختمانی و آموزش حضور فعال داشته و به عنوان آزمایشگاه همکار استاندارد به منظور ارتقاء دانش مسئولان فنی مراکز تولید بتن آماده، مصالح ساختمانی و آزمایشگاه‌های کنترل کیفی و دوره‌های آموزشی تخصصی را طی سال گذشته برگزار کرده است.