شناسهٔ خبر: 108538 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم بارش‌های بهاری در کشور تا پایان هفته/ وزش باد در پایتخت

هواشناسی باران کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌های بهاری تا روزهای پایانی هفته و وزش باد در پایتخت خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت آب و هوای کشور برای امروز دوشنبه، پنجم اردیبهشت ماه و روزهای آتی را اعلام کرد.

گودرزی از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور خبر داد و گفت: بر این اساس امروز در استان‌های واقع در نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز، تهران و برخی از مناطق اصفهان، فارس و شمال بوشهر و همین‌طور در غرب مازندران، گیلان و شرق اردبیل رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها امروز در کردستان، زنجان، شمال کرمانشاه، شرق لرستان و شمال آذربایجان شرقی به نسبت شدیدتر است، عنوان کرد: هموطنان حتماً در این مناطق تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند، ضمن آنکه برای این مناطق خیزش گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ را هم پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا سه‌شنبه گستره فعالیت این سامانه کل کشور را در بر می‌گیرد و در این روز در شمال ایلام، لرستان، جنوب کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری بارش‌ها به نسبت شدیدتر خواهد بود.

گودرزی با بیان اینکه برای مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز فردا وزش بادهای شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود،‌ گفت: بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد و مجددا از روز جمعه سامانه بارشی جدید از سمت غرب وارد کشور می‌شود و در هفته آتی نیز شاهد بارش‌های بهاری در کشور هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی از مواج و متلاطم بودن آب‌های جنوب کشور برای امروز و فردا خبر داد و اظهار کرد: تهران نیز امروز وزش باد را خواهد داشت و بعدازظهر تا اوایل شب رعد و برق را شاهد است و همچنین ۷ درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز تهران است.