شناسهٔ خبر: 108546 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد:

تأیید ۴هزار و ۴٢۶ هکتار اراضی برای نهضت ملی مسکن/ ثبت نام ١۶۵ هزار ۶٩٣ خانوار در نهضت ملی مسکن 

شورای مسکن جلسه شورای تأمین مســکن با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و اعضای جلسه با محوریت ارائه گزارش عملکرد اجرای نهضت ملی مسکن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این جلسه میزان اراضی تأمین شده از محل اراضی ملی داخل محدوده را ٢۴ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: واگذاری ۴ هزار و ۴٢۶ هکتار از اراضی برای برنامه چهارساله نهضت ملی استان تایید شده است.

سیدمحسن حمزه‌لو، تعداد ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن در استان را ١۶۵ هزار و ۶٩٣ خانوار اعلام کرد و افزود: برای تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن ١٣٧ هزار و ۶٧۴ مترمربع از اراضی تغییر کاربری یافته و ٣هزار و ۶۶١ مترمربع اراضی الحاق به محدوده محقق شده است.

وی از آماده سازی سایت ٢٩ هکتاری شهر جدید گلمان خبر داد و گفت: پروژه آماده سازی ٢٩ هکتاری شهر جدید گلمان به منظور واگذاری قطعات مسکونی به متقاضیان در دست اجراست و تمامی دستگاه های خدمات رسان موظف به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در اراضی تخصیص یافته برای نهضت ملی مسکن هستند.

حمزه‌لو از تفاهم‌نامه و همکاری با دستگاه‌های متولی جهت تأمین ٢ هزار و ٨۵ واحد مسکن خبر داد و افزود: خدمات نظام مهندسی ساختمان برای پروژه های خودمالکی نهضت ملی مسکن در راستای اجرای سیاست دولت مردمی برای تولید انبوه مسکن تخفیف داده می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی یادآور شد: به موجب توافق و دستورالعمل «خرید، معاوضه و تهاتر اراضی» اولیه بین اداره کل راه و شهرسازي و مالکان شخصی زمین مقرر شده پس از طی مراحل قانونی به محدوده شهري الحاق و سهم مالکین و دولت برابر توافق واگذار شود.

سهمیه ابلاغی استان از نهضت ملی مسکن تولید سالانه ۴۴ هزار و ٧۴١ واحد مسکونی تعیین شده است.