شناسهٔ خبر: 108549 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۰ صورت گرفت؛

اختصاص بیش از ۲۳۱۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

اتوبان فلاورجان اصفهان رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه وتجهیز منابع اداره کل راه و شهرسازی استان قم از اختصاص بیش از ۲۳۱۰ میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای پروژه های عمرانی این اداره کل طی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، علیرضا باقری، رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه وتجهیز منابع اداره کل راه و شهرسازی استان قم اظهار داشت: در سال گذشته از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور محترم به استان قم و ردیف های قانون بودجه مبلغ ۵۱۵ میلیارد ریال بصورت نقد ، اسناد خزانه ريال قیر و سیمان به پروژه احداث جاده قم ـ نیزار و مبلغ ۳۶۳ میلیارد ریال به پروژه احداث تقاطع میدان ورجان اختصاص داده شده است.

وی افزود: برای اجرای پروژه های استانی از جمله احداث راه دسترسی شهرک سینمایی نور ، تعمیر و تجهیز ساختمان های اداری ، پرداخت مطالبات و ... مبلغ ۲۲۷ میلیارد ریال به این اداره کل پرداخت شده است.

وی افزود: برای تکمیل ۱۳ کیلومتر از محور قم ـ آوه و احداث تقاطع علی آباد که از مصوبات سفر ریاست جمهوری می باشد و همچنین پرداخت مطالبات پیمانکار قطعه ۴ محور فوق در مجموع مبلغ ۳۶۱ میلیارد ریال اختصاص یافته است و در آینده نزدیک با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی پروژه آغاز می شود.

باقری توضیح داد: برای اجرا و تکمیل ۳ باب مدرسه ، ۳ باب درمانگاه و یک باب کلانتری و ساماندهی منازل اطراف امامزاده موسی مبرقع (ع) واقع در بافت فرسوده و تهیه طرح جامع شهر قم از محل ردیف های متمرکز وزارت راه و شهرسازی مبلغ ۴۶۴ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است . و همچنین برای احداث دو مجتمع تجاری پردیسان و مجتمع اداری الغدیر در سال گذشته مبلغ ۳۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است .

رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه وتجهیز منابع اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به مصوبات سفر مورخ ۹/۱۰/۱۴۰۰ ریاست جمهور محترم به استان قم خاطر نشان کرد: این اداره کل در راستای بند ۳ و ۱۳ مصوبات سفر در حال انجام تفاهم به مبلغ بیش از ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۴ قانون بودجه و تهاتر نفت با قرارگاه خاتم الانبیاء برای پروژه های احداث جاده قم ـ کهک و احداث تقاطع غیر همسطح عمار یاسر با آزاد راه امیر کبیر است.