به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از كرمان، مديركل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان كرمان با اعلام اين خبر گفت: اين ارزيابی شامل عملكرد مجموعه اين اداره كل در مديريت كليه سامانه های هوشمند از جمله پروژه های ترددشماری، ثبت تخلفات عبور و مرور جاده ای، دوربين های نظارتی و تصويری بوده است.
احسان عراقی زاده افزود: توزين در حال حركت (WIM) ، مديريت ناوگان راهداری، پاسخگويی و رسيدگی به درخواست ها، و شكايات مردمی در سامانه ۱۴۱ اطلاعات راهها ، ثبت سوانح و وقايع، تابلوهای ترافيك نما و تابلو های پيام متغير (VMS) ، از ديگر آيتم های مورد ارزيابی حوزه مديريت راههای استان بوده اند.
عراقی زاده تصريح كرد: مرکز مدیریت راههای اين اداره كل با تعداد ۱۴۹ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور درمحورهاي مواصلاتی استان حدود ۸۰ درصد محورهای شريانی استان را از نظر ترافيك عبوری تحت پوشش تصويری قرار مي دهند و هرگونه تخلفات رانندگی را ثبت و ضبط می كنند.
مديركل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان كرمان خاطرنشان كرد: تعداد ۱۴ تابلوی پيام نمای متغير، ۱۰۴ دستگاه تردد شماره جاده ای، ۶ سامانه توزين درحال حركت از ديگر سيستم های تحت اختيار مركز مديريت راههای استان كرمان هستند و كارشناسان بصورت شبانه روزی در مركز مانيتورينگ مديريت راهها حضور دارند و بصورت تصويری محور های استان را رصد می كنند.
علی عبدالهی معاون فنی و ساخت و توسعه راههای روستايی اين اداره كل نيز با اشاره به وظايف مركز مديريت راهها گفت: شناسايی، رصد و مديريت سريع تر وقايع جاده ای از جمله فعاليت های اساسی يك مركز مديريت راه تلقی می گردد بنابراين شناخت وقايع جاده ای با روش های مختلف از جمله مهمترين اقداماتی است كه يك مركز بايستی در مورد آن برنامه ريزی نمايد.
عبدالهی اظهار داشت: همكاران ما در مركز مديريت راههاي استان كرمان ضمن رصد كليه سامانه هاي هوشمند جاده اي با حضور دائمي و به صورت سه شيفت، در مركز مانيتورينگ، اطلاعات ترافيكي را از طريق سامانه هاي هوشمند استخراج نموده و پس از تحليل، داده های ترافيكی را به مركز مديريت راههای كشور ارسال می كنند.
علی عبدالهی در ادامه افزود: سامانه های كنترل سرعت جاده ای با استفاده از فناوری روز دنيا سرعت تمام خودروهای عبوری از تمام عرض معبر با هر نوع پلاك را احصاء نموده و امكان ثبت خودكار تخلفات ناشی از سرعت لحظه ای و متوسط و در صورت نياز عدم رعايت فاصله طولی را فراهم می كنند.
وی يادآور شد: كارشناسان اين مركز از طريق سامانه ۱۴۱ به صورت شبانه روزی پاسخگوی مشكلات هموطنان عزيزمان در خصوص مسائل مرتبط با راهها و حمل و نقل جاده ای هستند تا مشكلات جاده ای، شكايات ناوگان حمل و نقل عمومی و اطلاعات مرتبط با باز يا بسته بودن محورها و شرايط جوی راهها را برای عموم اطلاع رسانی نمايند.