شناسهٔ خبر: 108565 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان :

اجرای ۲۰ پروژه بازآفرینی شهری، اولویت اول راه و شهرسازی کردستان در این حوزه است

مصطفی رضایی معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه وشهرسازی کردستان با اشاره به هدف گذاری ۶۱پروژه بازآفرینی شهری در این استان از اجرای ۲۰ پروژه از جمله ساخت مدرسه و بهسازی معابر در حاشیه شهرها به عنوان اولویت اول سال جاری خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان)، مصطفی رضایی گفت: براساس آخرین مطالعات انجام شده در هفت شهر دارای جمعیت بیش از ۵۰ هزارنفر در استان، ۵۱ درصد جمعیت شهری در پنج پهنه سکونتگاه های غیر رسمی، سکونت های با بافت تاریخی، بافت ناکارآمد، بافت با پیشینه روستایی وبافت ناسازگار شهری ساکن هستند که ۳۶ درصد مساحت این شهرها رابه خود اختصاص داده است.

رضایی ادامه داد: سکونت ۵۱درصد جمعیت شهری در ۳۶ درصد مساحت شهرها، نابرابری در توزیع فضای عمومی شهری و کاربری های عمومی است که لازم است تمام دستگاه های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری مطابق آئین نامه برنامه ملی بازآفرینی شهری مصوب ۱۳۹۷ نسبت به انجام وظایف خود اقدام کنند.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: در این راستا اداره کل راه وشهرسازی کردستان به عنوان دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، ۶۱ پروژه با اعتباری در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان را هدف گذاری کرده که بخشی از آن ها در دست اجرا بوده و تعدادی نیز از جمله مدارس به اتمام رسیده و به دستگاه بهره بردار تحویل شده است .

وی افزود : شبکه آب و فاضلاب نایسر ، مدرسه ۹ کلاسه ، مرکز فرهنگی ورزشی در نایسر نیز در آستانه اتمام و تحویل به بهره برداران است.

رضایی با اشاره به اینکه اگر مجموعه دستگاه ها برابر آئین نامه برنامه ملی بازآفرینی شهری منابع و اولویت های خود را در مناطق حاشیه ای توزیع کنند، گفت: می توان انتظار داشت مطابق برنامه ششم و هفتم توسعه در افق ۱۴۰۵ شاهد کاهش نابرابری های موجود در حاشیه شهرها و بافت های ناکارآمد باشیم.

وی هم چنین از درخواست اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی به منظور اجرای ۲۰ پروژه مهم همچون احداث مدرسه و بهسازی معابر به عنوان اولویت اول سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت : همزمان با این کارها ، توزیع مجدد قیر در بین شهرداری ها را داریم که گام بسیار مهمی در کاهش فقر شهری با بهسازی معابر توسط شهرداری ها خواهد بود.