شناسهٔ خبر: 108605 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست استاندار آذربایجان‌غربی با مجمع نمایندگان استان در مجلس مطرح شد؛ 

معرفی پروژه‌های محرک توسعه حمل‌ونقل آذربايجان‌غربی 

نشست نشست استاندار آذربایجان‌غربی با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس شورای هماهنگی و مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)محمدصادق معتمدیان؛ استاندار آذربایجان غربی در این نشست ضمن بیان آخرین وضعیت روند اجرای پروژه‌ها و روند جذب سرمایه‌گذار در استان، گفت: برنامه‌های توسعه‌ای استان در حوزه سفرهای شهرستانی تهیه شده و آذربایجان‌غربی برای سفر استانی ریاست جمهوری آماده است. 

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربايجان‌غربی در این نشست با بیان اینکه تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور و راههای منتهی به پایانه های مرزی به عنوان پروژه محرک توسعه و اثربخش در سطح ملی در اولویت پروژه‌های سفر ریاست جمهوری قرار دارد، گفت: همچنین تکمیل آزادراه ارومیه_تبریز از دیگر پروژه‌های کلیدی در حوزه استان با اعتبار مورد نیاز ٣ هزار میلیارد ریال می‌تواند مسیر اتصال پایانه مرزی سرو و کریدور بزرگراهی غرب کشور را تسهیل بخشد. 

سیدمحسن حمزه‌لو بر اتمام پروژه‌های بهسازی و تعریض محورهای بین‌شهری مناطق کم برخوردار و حذف نقاط پرحادثه را از مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای برشمرد و گفت: آسفالت راههای روستایی جزو اقدامات تأثيرگذار در محرومیت‌زدایی و دستیابی به میانگین کشوری در حوزه بهره‌مندی راه آسفالته روستایی به شمار می‌رود. 

وی با اشاره به نقش حمل‌ونقل ریلی در بهره‌مندی از ظرفیت‌های مرزی استان، تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده سهم استان از شبکه راه‌آهن کشور با رفع نواقص‌ ایستگاه‌های راه‌آهن در مسیر خط ریلی مراغهارومیه ارتقا یابد و احداث راه‌آهن ارومیهسلماس و راه‌آهن نقده_تمرچین از جمله پروژه‌های جدید توسعه استان معرفی می‌شود. 

حمزه‌لو در خصوص چشم‌انداز صنعت هوایی استان تصریح کرد: توجه به ارتقا ظرفیت فرودگاه‌های استان می‌تواند  فرصت‌های گردشگری را افزایش دهد و  همچنین ساخت فرودگاه در جنوب استان پیشنهاد می‌شود تا درآمدزایی و ارتقای فعالیت‌های هوایی به پیشرفت استان کمک کند. 

وی ادامه داد: با توجه به ظرفيت‌های فرودگاهی استان می‌توان با بهره‌مندی کامل از این فرصت آینده خوبی برای صنعت هوایی منطقه متصور شد. 

همچنین در این نشست، اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، نکته نظرات خود را در زمینه شتاب بخشیدن به روند توسعه آذربایجان غربی مطرح کرده و خواستار توزیع متوازن امکانات و اعتبارات و اجرای طرح های سرمایه گذاری در مناطق مختلف استان شدند.