شناسهٔ خبر: 108606 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب و غرب به کشور/ رگبار ورعد و برق و وزش باد شدید در پایتخت

بارش باران در شهر کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب از روزجمعه به کشور خبر داد و گفت: رگبار ورعد و برق و وزش باد شدید در پایتخت خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت آب و هوای کشور برای امروز سه شنبه، ششم اردیبهشت ماه و روزهای آتی را اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز سه شنبه در شمال غرب و غرب کشور، جنوب غرب، بخش های مرکزی همین طورغرب سواحل خزر و استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت و در نقاط  مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها امروزدر آذربایجان شرقی وغربی و استان‌های کردستان، زنجان، لرستان، کرمانشاه و شمال خوزستان نسبتا شدید خواهد بود، بیان کرد: روز چهارشنبه علاوه براین مناطق بخش هایی ازشمال شرق و شرق کشور همین طور جنوب شرق هم بارش خواهند داشت و روز پنجشنبه در شمال غرب کشور و دامنه های جنوبی البرز و استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش خواهند داشت.

به گفته رفیعی بارش درارتفاعات گیلان و مازندران و گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمانشاه، همدان و به شکل پراکنده استان‌های قم، مرکزی، شمال اصفهان، یزد و خراسان جنوبی نیز پیش بینی می شود و به تدریج این سامانه در شرق کشور تضعیف می شود .

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور از روزجمعه خبر داد و گفت: طی سه روز آینده در مناطق جنوب شرق و شرق وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهد بود.

رفیعی با اعلام مواج و متلاطم بودن آب‌های جنوب کشور و مناطق مرکزی خلیج فارس برای امروز گفت: روز چهارشنبه مناطق شرقی خلیج فارس  وتنگه هرمز مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: تهران نیز امروز گاهی رگبار و رعدو برق و وزش باد را خواهد داشت و در سطح استان تهران آسمان امروز ابری تا نیمه ابری خواهد بود و گاهی رگبار ورعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می کنیم و حداکثر دمای در فرودگاه مهرآباد به ۲۵ درجه بالای صفر خواهد رسید که نسبت به دیروز ۲ درجه کاهش خواهد داشت و حداقل دما امروز تهران به ۱۹ درجه  بالای صفر خواهد رسید.

انتهای پیام/