شناسهٔ خبر: 108615 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

امتیاز واگذاری زمین و مسکن به خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر

محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: خانوارهایی که فرزند سوم متولد از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ تاکنون دارند , می توانند از مزایای قانون حمایت از خانواده و جوانی برخوردار شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: این خانوارها می توانند برای بار دوم از امکانات دولتی استفاده کنند،یعنی حتی اگر فرم "ج" شان به اصطلاح قرمز باشد و مالکیت داشته باشند، استفاده از این مزیت در راستای حمایت از خانواده به ایشان تعلق می گیرد.

محبت خواه با اشاره به شرایط استفاده از این مزیت افزود: علاوه براینکه تولد فرزند سوم یا فرزندهای بعدی می بایست از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد، کسانی مشمول استفاده از امتیاز ۲۰۰ مترزمین می شوند که ساکن شهرهایی با چمعیت زیر ۵۰۰هزار نفر هستند و ساکنین شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر می توانند در شهرهای مجاور، شهرهای نزدیک ، شهرهای جدید و یا شهرهایی که پدر و مادر کودک متولد آنجا هستند از امتیاز ۲۰۰ مترزمین یا واحد مسکونی برخوردار شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران توضیح داد: قیمت زمین دولتی بوده و البته هزینه های آماده سازی درنظر گرفته می شود.

وی تصریح کرد: متقاضیان تهرانی یا ۴۷ شهر استان تهران که مشمول شرایط فوق الذکر باشند , می توانند طبق روال قبلی به سامانه های حمایتی وزارت راه و شهرسازی به آدرس saman.mrud.ir  مراجعه کرده ، گزینه ثبت نام حمایت از خانواده و جوانی را انتخاب کرده و شهر مورد تقاضای خود را برگزینند و سپس منتظر پالایش خود توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران باشند.

محبت خواه تاکید کرد هر ثبت نام به معنای پذیرش قطعی نیست ، مرحله پالایش اطلاعات انجام خواهد شد و متقاضیان می بایست پروفایل خود را به صورت دوره ای رصد کنند تا برای سایر اقدامات قانونی فرآیند ها انجام شود.

وی در پایان گفت: زمان پایان این ثبت نام هنوز توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام نشده و البته اجرای این قانون منوط به تصویب آیین نامه اجرایی ماده ۴ است که آیین نامه مربوطه در حال حاضر در دستور کار هیات وزیران برای تصویب و طی مراحل نهایی است.