شناسهٔ خبر: 108623 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بمناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل عنوان شد :

ارتقا ایمنی جاده ها ، اولویت نخست راهداران مازندران

مازندران- مهندس جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران ضمن گرامیداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل (۷ اردیبهشت) اظهار داشت: ارتقا ایمنی جاده‌ها دغدغه همیشگی و اولویت کاری راهداران مازندران است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ،  حسن جهانیان اظهار داشت: با توجه به تردد ميليوني در جاده های مازندران ، اجراي روكش آسفالت ، خط كشي ، نصب علائم ، اَشكار سازي نقاط پر حادثه ، شانه سازی ، تعویض گاردریل با نیوجرسی ، رنگ آمیزی پایه ها و نرده ها ، شسشتو و ساماندهی علائم ، اصلاح قوس ها و ... با جدیت در دست اجراست.

وی خاطر نشان ساخت: ایمنی باعث توسعه اقتصادی در کشور می‌شود و حساسیت‌ها در این بخش توسط همکاران ما بسیار جدی‌ گرفته می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران مهم‌ترین نشانه افزایش ایمنی را در جاده های مازندران کاهش تصادفات عنوان کرد و گفت : با توجه به انتشار آمار حوادث رانندگی سال گذشته و بررسی وضعیت عملکردی این اداره کل در ارتقای ایمنی، مازندران موفق به کاهش متوالی پنج ساله در فوتی های ناشی از تصادفات ترافیکی در راههای برون شهری و روستایی گردیده است .

 جهانیان با اعلام اینکه نهضت روکش آسفالت را در محورهای استان مازندران آغاز کردیم، گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای این پروژه از بهشهر تا رامسر آغاز شده است.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای حذف گاردریل و ایجاد نیوجرسی، گفت: عملیات حذف گاردریل و ایجاد نیوجرسی که از سال قبل در دستور کار قرار گرفت کماکان ادامه دارد و برای حفظ زیبای و جلوگیری از خستگی رانندگان ایجاد نیم‌نیوجرسی و بحث فضای سبز را عملیاتی کنیم.