شناسهٔ خبر: 108627 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت اصلی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: با در نظر گرفتن شرایط کنونی و با ملاحظه محدودیت منابع مالی،تکمیل پروژه های نیمه تمام مرتبط با حوزه ایمنی از اولویت های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در سال جاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، سید حمیدرضا علم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت : با در نظر گرفتن شرایط کنونی و با ملاحظه محدودیت منابع مالی، تکمیل پروژه های نیمه تمام مرتبط با حوزه ایمنی از اولویت های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در سال جاری است .

وی در نشست شورای معاونین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعلام این مطلب افزود: باید برنامه‌ای تدوین شود که پروژه های نیمه تمام یا پروژه هایی که اجرای آن نیازمند حداقل منابع مالی، حداکثر بهره وری و اشتغال زایی  است در اولویت برنامه های سال 1401 قرار گیرد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: اتمام پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد و همچنین پروژه هایی که علاوه بر پاسخگویی نیازهای فوری بخش بتواند انتظارات و مطالبات مردمی را مرتفع کند در اولویت  قرار می گیرند .

وی اضافه کرد : راهداری و حمل و نقل جاده ای خود را متعهد به اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی ،جهش تولید و همچنین پروژ های مرتبط با سفر ریاست جمهوری به استان می داند و در همین زمینه احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و نوسازی ناوگان را برای اهداف سال جاری برنامه ریزی کرده است .

 علم بیان داشت: پروژه های ایمن سازی محور بوشهر به دیر، اصلاح نقاط حادثه خیز پیچ های جاشک و تکمیل راه روستایی ریز به سرچشمه که از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان نیز هستند با جدیت پیگیری می شوند .

وی همچنین با توجه به اهمیت توسعه زیربناهای حمل و نقل استان تاکید کرد : هم اکنون به نسبت کشور، وضعیت حمل و نقل استان در بخش ناوگان و زیرساخت ها خوب است بطوری که ما در حال حاضرجوانترین ناوگان اتوبوسی کشور را داریم اما این بخش نیز نیازمند سرمایه گذاری بیشتر خصوصا در حوزه زیر ساخت هاست .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین بیان داشت : یکی از مشکلات ما درحوزه حمل  و نقل جاده ای بروز تصادفات و سوانحی است که روزانه در سطح محورهای ارتباطی بین شهری و روستایی بواسطه سهل انگاری و خطای انسانی و همچنین نقص فنی وسیله نقلیه، نواقص و معایب زیربنا و عدم کفایت اعمال قانون رخ می دهد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان داشت : از چهار عامل بالا، رفع خطای انسانی نیازمند آموزش (در سطوح دبستان، دبیرستان و دستگاه های ارتباط جمعی)، اعمال قانون و رفع نقایص فنی از وظایف مشترک راهداری و نیروی انتظامی بوده و اصلاح نقاط حادثه خیز از وظایف  ماست که تلاش می کنیم  رفع نقاط حادثه خیز بیشتری را اولویت کاری خود در سال جاری قراردهیم .

 

-