شناسهٔ خبر: 108635 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل خبرداد:

لکه گیری محورهای مواصلاتی شهرستان اردبیل

ببینید روکش آسفالت سرد محورهای روستایی شمال  سیستان و بلوچستان در ماه مبارک رمضان  بصورت امانی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل گفت:۴ هزار متر مربع از محورهای مواصلاتی شهرستان اردبیل در یک ماهه گذشته توسط راهداران لکه گیری و رفع چاله شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، بهرام خیاوی در بازدید از عملیات لکه گیری محور اردبیل مغان گفت: انجام عملیات لکه گیری و روکش آسفالت با هدف ارتقای ایمنی راهها یکی از اولویت های مهم راهداری است.

عضو شورای اداری شهرستان اردبیل گفت: از این میزان لکه گیری ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع در محورهای اصلی و فرعی و هزار و ۳۰۰ مترمربع نیز در محورهای روستایی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۰ کیلومتر از حریم راه‌های این شهرستان توسط راهداران پرتلاش در فروردین ماه تسطیح شده است، تصریح کرد: در مدت یاد شده راهداران ۱۲۰ کیلومتر از راههای شنی روستای گندیشمین سردابه و هیر را ریگلاژ و تسطیح انجام داده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل انجام ۸۰۰ مترمکعب عملیات شن ریزی در محورهای اصلی و روستایی رادر یک ماهه گذشته یادآور شد و اظهار کرد:راهداران ساعی این شهرستان در محور ثمرین-مجندی وگندیشمین ۷ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و اصلاح پیچ انجام داده وهمچنین ۶۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه را اصلاح کرده اند.

خیاوی ایمن سازی رمپ های ورودی و خروجی محور اردبیل-نمین، ایجاد ۴۵۰ عدد دپوی خاکی در دماغه و نقاط پربرخورد در محور اردبیل-رضی، تعریض و بهسازی ۳ کیلومتر ازراه روستایی ثمرین،انجام ۳۰۰ متر مکعب ریزش برداری در مسیرهای قیه چمن-عباس آباد نئور، پاکسازی سطح جاده از آثار تصادف به تعداد ۹ عدد و اصلاح و رنگ آمیزی ۱۰ عدد از سرعتکاههای آسفالتی را از اقدامات مهم راهداری شهرستان اردبیل در یک ماهه گذشته برشمرد.

 رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل خاطر نشان کرد: سرعت کاههای مجازی در محورهای مواصلاتی این شهرستان اصلاح و رنگ آمیزی شده است.

وی در جهت دید بهتر رانندگان در جاده از تهیه، تعمیر، اصلاح و نصب ۱۳۰متر مربع تابلوی اطلاعاتی و اخباری در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبرداد و بیان کرد:در مدت یاد شده راهداران ۲۵۰ عدد از شاخه گاردریل های آسیب دیده را تعمیر کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل با اشاره به اینکه راهداری این شهرستان  با داشتن ۹۴ کیلومتر بزرگراه ، ۵۴ کیلومتر راه اصلی شریانی و ۷۷ کیلومتر راه فرعی پرترافیک ( اردبیل – آبی بیگلو ، اردبیل - کورائیم ، اردبیل جاده قدیم مشگین شهر) بصورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی به مردم است گفت:راهداری شهرستان اردبیل مسئولیت نگهداری ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۵۸ کیلومتر راه شوسه شنی و ۸۱کیلومتر راه خاکی را برعهده دارد که بدلیل وجود راههای توریستی از جمله سردابه،ارجستان ،آلوارس ، پیست اسکی و جاده دریاچه نئوراز اهمیت ویژه ای برخوردار است.