شناسهٔ خبر: 108670 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان اعلام کرد:

آغاز عملیات اجرایی احداث پل بزرگ کروییه

آغاز عملیات اجرایی احداث پل بزرگ کروییه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از آغاز عملیات اجرایی احداث پل بزرگ کروییه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)؛ یوسف عابدینی با اشاره به کلنگزنی پل بزرگ کروییه در بخش روییدر شهرستان بندرخمیر گفت: این پل با ۴ دهانه ۳۶ متری و به طول ۱۴۴ متر و راههای طرفین به طول ۲ کیلومتر ساخته خواهد شد.

عابدینی افزود: با حضور استاندار محترم و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولین و همچنین مردم محلی، عملیات اجرایی پل مذکور در محل رودخانه کروییه و در محور منشعب شده از محور کهورستان _لار تا شهر رویدر آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه برای اتمام عملیات اجرایی این پل به اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال نیاز می باشد اظهار داشت: بودجه مورد نیاز احداث پل کروییه از محل اعتبارات مصوب در سفر ریاست محترم جمهور و اعتبارات ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تامین خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان یادآور شد: این پل با تابلیه تیرهای فلزی و با ۴ دهانه ۳۶ متری و در مدت ۱۲ ماه احداث و به بهره برداری می رسد. یوسف عابدینی خاطرنشان کرد: در راستای تسریع در عملیات اجرایی این پل، بخش اعظمی از تیرهای فلزی مورد نیاز به میزان ۳۳۰ تن و با ارزشی بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تامین و به محل پروژه حمل و تخلیه شده است.

وی با تاکید بر اینکه احداث این پل مشکل انسداد مسیر شهر روییدر و تعدادی از روستاهای بخش رویدر را حل خواهد کرد گفت: جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر در مواقع بارندگی و وقوع سیل دچار مشکل می شدند.