شناسهٔ خبر: 108683 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل راهداری استان خبر داد:

آشکارسازی سرعتکاه و آرامسازی ترافیک در ۳۰ نقطه از راه‌های مازندران

مازندران- مهندس صفری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ازاجرای آشکارسازی سرعتکاه های موجود و آرام سازی ۳۰ نقطه پرتصادف با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال در طول یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ، ابوالفضل صفری اظهار داشت : در طول یکسال گذشته تعداد ۳۰ نقطه پر تصادف در سطح محورهای ارتباطی استان، آشکار و آرام سازی شد که ۲۵ نقطه دارای سرعتکاه بوده که اصلاح هندسی، رنگ آمیزی و نصب علائم صورت گرفت و در ۵ نقطه جدید با هدف آرامسازی ترافیک، سرعتکاه احداث گردید. اقدامات انجام شده با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال انجام شد که در صورت تامین اعتبار سایر نقاط نیز اصلاح خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به بالا بودن نرخ فوتی های عابران پیاده در راههای استان مازندران و وجود دسترسی های متعدد در حاشیه راهها، کنترل و مدیریت تردد ایمن عابران پیاده نیازمند آرامسازی ترافیک در محدوده رفت و آمد این دسته از کاربران جاده ای است.

صفری عنوان کرد: با توجه تراکم جمعیتی و تردد بالای وسایل نقلیه عبوری در مازندران و همچنین موقعیت خاص جغرافیایی استان به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور، به منظور تردد ایمن کلیه کاربران جاده‌ای و کاهش تعداد و شدت تصادفات رانندگی، اقدامات لازم برای آرامسازی ترافیک در محورهای اصلی و فرعی انجام می پذیرد.

وی افزود: با عنایت به اینکه سرعت غیرمجاز و به تبع آن عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه یکی از مهم‌ترین علل وقوع سوانح رانندگی ناگوار بوده اجرای آرامسازهای ترافیکی نظیر نصب سرعتکاه های آسفالت و تابلوهای هشدار دهنده کاهش سرعت در مراکز جمعیتی و قبل از بریدگی‌های محورهای اصلی و فرعی و سایر مناطق مستعد وقوع تصادف، در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در پایان اظهار امیدواری کرد: با افزایش اعتبارات ابلاغی و با هدف تداوم کاهش تصادفات و متوفیات سوانح رانندگی در استان، در تلاشیم تا نسبت به آرامسازی ترافیک در نقاط بیشتری از محورهای استان اقدام لازم صورت پذیرد.