شناسهٔ خبر: 108697 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزير راه و شهرسازی:

بهره‌برداری از باند رفت آزادراه منجيل- رودبار در سال جاری

بازدید وزیر راه و شهرسازی از تونل منجیل-رودبار و راه‌آهن کاسپین در سفر به استان گیلان معاون وزير راه و شهرسازی گفت: باند رفت آزادراه منجيل- رودبار با پيشرفت فيزيكی قريب به ۸۰ درصد به عنوان آخرين حلقه باقيمانده آزادراه قزوين- رشت در صورت تامين اعتبار مورد نياز در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خيراله خادمي، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، صبح امروز در سفر به استان گيلان از آزادراه منجيل- رودبار بازديد كرد و گفت:‌ باند رفت آزادراه منجيل- رودبار به عنوان آخرين حلقه از آزادراه قزوين- رشت در صورت تامين اعتبار مورد نياز در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و اين اقدام گام مهمی در تكميل كريدور آزادراهی شمال- جنوب كشور و افزايش ظرفيت‌های بهره‌برداری از بندر امام خمينی(ره) در شمال خليج فارس است.

وی ادامه داد: آزادراه قزوین- رشت یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی شمال کشور به طول ۱۳۸ كيلومتر است كه ۱۳۰ كيلومتر از مسير زيرعبور قرار دارد و هشت كيلومتر باقی مانده آن حدفاصل منجیل تا رودبار در باند رفت با پيشرفت فيزيكي قريب به ۸۰ درصد در حال اجراست.

معاون وزير راه و شهرسازی تكميل اين آزادراه را موجب حذف گلوگاه ترافيكی آزادراه قزوين- رشت دانست و اظهار کرد: به دلیل اتصال آزادراه به جاده موجود، ظرفیت کل آزادراه با داشتن یک منطقه با گنجایش راه اصلی چند خطه کاهش می‌یابد و با در نظر گرفتن افزایش ترافیک عبوری از این آزادراه، این گلوگاه مشکل ساز است و روان شدن کامل ترافیک آزادراه تنها با احداث آزادراه منجیل- رودبار میسر می‌شود.

خادمی با اشاره به توپوگرافی ويژه منطقه و كوهستانی بودن مسير اظهار داشت: مسير رفت اين آزادراه دارای چهار دستگاه تونل به طول سه کیلومتر و هفت دستگاه پل به طول یکهزار و ۷۰۰ متر است که در حال حاضر حفاری تونل‌ها به اتمام رسيده و بخش كوچكی از لاينينگ تونل‌ها باقی مانده است و عمليات اجرايی بخش عمده پل‌های مسير نيز به اتمام رسيده است.

به گزارش شركت ساخت و توسعه زيربناهای حمل و نقل كشور، معاون وزير راه و شهرسازی ارزش روز اين پروژه را بيش از دو هزار ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: به منظور تكميل عمليات اجرايی بخش‌های باقيمانده مسير حدود ۵۰۰ ميليارد تومان اعتبار مورد نياز است.