شناسهٔ خبر: 108708 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

توجه به ملاحظات ایمنی ما را به توسعه پایدار می رساند

میقانی- گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار مورد نظر باید به ملاحظات ایمنی در بخش حمل و نقل توجه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، مهدی میقانی روز چهارشنبه به مناسبت هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل با حضور در مراسمی به جهت آگاه سازی دانش آموزان از مخاطرات جاده ای در یکی از مدارس حاشیه راه‌های استان در مصاحبه با سیمای گلستان اظهارداشت: رانندگی و جابه جایی جزو لاینفک زندگی روزمره است که باید به مباحث ایمنی در تمام شقوق آن از جمله در بخش حمل و نقل جاده ای توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ بعنوان دهه اقدام برای ایمنی راهها بویژه مراقبت از کودکان نامگذاری شده است، افزود: عبورهای طولی و عرضی مکرر دانش آموزان از جاده ها بویژه در مدارس حاشیه راهها نیاز به آموزش ها و انجام اقدامات فرهنگی و فیزیکی متعدد وپیشگیری از آسیب دیدگی دانش آموزان دارد.

به گفته میقانی، این اداره کل به جهت وظایف ذاتی سازمانی، اقدامات فرهنگی و فیزیکی را برای پیشگیری از حوادث جاده ای دانش آموزان  مدارس حاشیه راهها با همکاری نهادها و سازمان های متولی از جمله آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان در دستور کار قرار داده است.

وی یادآورشد: برای دستیابی به ایمنی مورد نظر و کاهش تلفات جاده ای باید تمام کسانی که صاحب نقش هستند، دست به دست هم داده و پای کار باشند تا محصول این جابه جایی ها تلفات نباشد.

استقرار گشت های ترابری در سطح محورهای استان و اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه با ارسال پیامک به رانندگان ناوگان عمومی، تهیه و پخش کلیپ ها و تیزرهای آموزشی و نصب بنر و همچنین برگزاری جلسات کمیسیون ایمنی از برنامه های دیگری است که بمناسبت این روز انجام شد.