شناسهٔ خبر: 108714 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اولین کمیسیون ایمنی حمل و نقل خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ مطرح شد؛

ارتقاء ایمنی جاده‌های استان زمینه ساز سفرهای ایمن است

کمیسیون ایمنی و حمل و نقل 1401.jpg در اولین کمیسیون ایمنی حمل و نقل خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ بر اولویت بندی در ایمن سازی جاده ها برای ایجاد سفر های بدون خطر مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در کمیسیون ایمنی و حمل و نقل استان به عنوان دبیر این کمیسیون گزارشی از مصوبات جلسه قبل ارایه و به تشریح موضوعات مطرح در این جلسه پرداخت.

وی با اشاره به عملکرد خیلی خوب دستگاه های عضو ستاد سفر در طرح نوروزی ۱۴۰۱ نسبت به ارائه عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای پرداخت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین در طرح نوروزی امسال به همت تمامی دستگاه های امدادی و اعضا ستاد خدمات سفر استان شاهد کسب رتبه اول در کاهش تصادفات فوتی در سطح کشور بودیم.

سپس مدیریت بحران استانداری ، پلیس راه، اورژانس جاده ای و هلال احمر نیز عملکرد دستگاه های خود در طرح نوروزی را ارائه کردند.

عباس زاده، معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری خراسان جنوبی در ادامه گفت: با پایان ماه رمضان و شروع سفرها طی هفته آینده باید سعی کنیم تا حداکثر بهره برداری در کنترل ترددها را داشته تا کمترین آسیب‌ها را در جاده‌های استان شاهد باشیم.

وی افزود: پلیس، اورژانس، هلال احمر و راهداری تمام تلاش خود را در ارتقاء ایمنی جاده ها بکارببرند تا کمترین آسیب‌ها را شاهد باشیم.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به بحث فرهنگسازی ترافیکی در بین خانواده‌ها تصریح کرد: بازگشایی مدارس بهترین فرصت در این زمینه است که با برگزاری دوره‌های آموزشی درمدارس و ایجادپارک های ترافیکی بهترین زمینه برای ایجاد فرهنگسازی فراهم می‌شود.

عباس زاده ایمن سازی، آشکارسازی و ایجاد و نصب علائم مناسب را از مهمترین راهکارها برای ایمنی جاده‌ها دانست و ادامه داد : برای ارتقاء ایمنی جاده ها باید اولویت بندی برای رفع نقاط حادثه خیز استان داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات اساسی در بخش جاده ها را شناسایی و در رفع آنها تلاش کنیم.

وی احداث مجتمع های خدمات رفاهی و استراحتگاه های موقت را یکی از عوامل ارتقاء ایمنی جاده ها عنوان کرد و افزود: باید بهترین نقاط برای احداث استراحتگاه را شناسایی تا جاده های استان از نظر ایمنی ارتقاء پیدا کنند.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: بیش از یک سوم اعتبارات استان در حوزه راه بوده که ایجاد باند دوم عامل مهمی در ارتقا ایمنی جاده‌ای استان است.

عباس زاده اضافه کرد: برای سال جدید باید بعد از تحلیل تصادفات استان راهکارهای عملیاتی مشخص شود و این راهکارها در قالب دستور کار آماده شود تا به عنوان برنامه استانی تدوین و توسط دستگاه‌های متولی اجرایی شود.

وی خاطر نشان کرد: همکاری همه دستگاه ها در این زمینه بسیار مهم است و استفاده از ظرفیت تمام ارگان ها امکان خدمات بیشتر را در استان فراهم می کند.