شناسهٔ خبر: 108741 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

برگزاری مانور روز ایمنی حمل و نقل با حضور دستگاه های خدمات رسان در استان

مانور روز ایمنی حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد هدف از برگزاری این مانور را ارتقاء و افزایش فرهنگ ترافیک، ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد)مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان هدف از برگزاری این مانور را ارتقاء و افزایش فرهنگ ترافیک، ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای عنوان کرد.

محمدی افزود: کاهش تصادف ها و تلفات رانندگی تنها با فرهنگ سازی و ارتقاء ایمنی در تمامی بخش های حمل و نقل میسر خواهد شد.

وی ادامه داد: این مانور با حضور نیروهای امدادی راهداری، هلال احمر، اورژانس و پلیس راه در جاده های استان برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه هم اکنون حدود چهل کیلومتر راه تعریض و بهسازی شده در استان وجود دارد گفت: هنوز ایمنی این راهها از جمله جداسازی و نصب علائم جداکننده انجام نشده است.

محمدی با اشاره به اینکه برای ایمنی این میزان جاده ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: اعتبار جذب شده امسال تنها برای ایمن سازی حداقل ۱۰ کیلومتر آن کافی است.

وی ادامه داد: در طرح "راهداری محور" که قرار است در جاده های دارای پرتگاه و نا ایمن از جمله محور یاسوج-بابامیدان اجرا شود، ۳ گروه با تجهیزات و امکانات در هر ۲۵ کیلومتر حفاظ خاکی ایجاد می کنند.

محمدی در ادامه به عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: افزون بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا و بیش از ۶۵۰ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای عمومی استان جابجا شده است.

وی افزود: همچنین روزانه بیش از ۳۰ گروه گشت مختلف راهداری و گروههای کنترل نامحسوس در سطح استان در حال فعالیت هستند.