شناسهٔ خبر: 108745 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سال ۱۴۰۰ صورت گرفت؛

خط کشی بیش از ۳۹۰۰ کیلومتر از جاده های خراسان جنوبی

خط کشی راه های خراسان  جنوبی.jpg رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از خط کشی بیش از ۳۹۷۵ کیلومتر از جادهای استان طی سال ۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان جنوبی، سجاد احمدی، رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت:۳۹۷۵  کیلومتر خط کشی راه‌ها در سطح محور‌های اصلی، فرعی و روستایی استان با هدف ارتقای ایمنی و تسهیل در رفت و آمد طی سال ۱۴۰۰ اجرا شده است.

وی افزود: همچنین طی این مدت بیش از ۶۶۰۰ عدد تابلو اخطاری ، انتظامی و مسیرنما برای جاده های استان  طراحی، ساخت ، جانمایی و نصب شد.

احمدی رعایت موارد ایمنی و توجه به هشدارهای بصری در قالب تابلوهای اطلاعاتی را ضروری دانست و عنوان کرد: در بحث ایمنی مسیرها، ۹۳۱ مترمربع تابلو اطلاعاتی توسط راهداران طراحی، ساخت، جانمایی، تعمیر و نصب شده است.

وی با اشاره به رسالت این اداره کل در بحث ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان و تلاش شبانه روزی راهداران برای رسیدن به این هدف، تصریح کرد: در این راستا طی سال ۱۴۰۰ نیزاجرای عملیات نصب و تعمیر انوع حفاظ به میزان ۱۵ کیلومترانجام شده است.

 رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: در راستای ایمن سازی نقاط پرحادثه بیش از ۲۲۸ کیلومتر شیار لرزاننده (رامبل) در محورهای مواصلاتی استان اجرایی شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اصلاح شیب‌های شیروانی کمک زیادی به کاهش شدت تصادفات ناشی از واژگونی می کند در همین راستا عملیات اصلاح شیب شیروانی بطول ۸۳ کیلومتر از جاده های استان طی سال گذشته انجام شد.