شناسهٔ خبر: 108749 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت روز ملی ايمنی حمل و نقل؛

استاندار کرمان از مديرکل و جمعی از کارکنان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان تقديرکرد

استاندار کرمان از مديرکل و جمعی از کارکنان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان تقديرکرد استاندار کرمان به مناسبت روز ایمنی و حمل و نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بازدید و به ‌کارکنان این اداره کل خداقوت گفت.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از كرمان، علی زینی‌وند استاندار کرمان ۷ اردیبهشت ماه به مناسبت روز ایمنی و حمل و نقل با همراهی دکتر آیت‌اللهی موسوی معاون عمرانی خود از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بازدید و به ‌کارکنان این مجموعه خداقوت گفت.

استاندار کرمان در این دیدار با تبریک کسب رتبه اول کشوری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در رفع نقاط حادثه‌خیز گفت: اصلاح این نقاط تاثیر مستقیمی در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای دارد.

وی افزود: کرمان استان وسیعی است و زیرساخت‌ها قاعدتا با مشکلاتی مواجه هستند، اما در این حوزه اقدامات سازماندهی شده خوبی صورت گرفته است.

زینی‌وند اولویت استان را برانجام فعاليت هاي منتج به کاهش تصادفات و فوتی‌ها دانست و عنوان کرد: برای کمک و بهبود به زیرساخت‌های جاده‌ای استان از اعتبارات ملی و سیل، جذب صورت گرفته و در کنار آن از ظرفیت معادن در راستای مسئولیت اجتماعی نیز استفاده شده است.

استاندار کرمان از هماهنگی موثر معاونت عمرانی استانداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل‌ جاده‌ای استان تقدیر کرد و اظهار داشت: با وجود اعتبارات محدود و کم، ابتکارات خوبی انجام شده و از همه توان و امکانات نیز استفاده شده است.

احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان نیز در این جلسه گفت: استان کرمان با رفع حادثه خیزی ۹۲ نقطه پرتصادف در سال گذشته در محورهای برون شهری استان در جایگاه اول استان های کشور قرار گرفته است.

عراقی زاده افزود: با توجه به محدودیت های اعتباری، فنی و نیروی انسانی، اداره کل راهداری استان کرمان با رفع ۹۲ نقطه حادثه خیز جاده ای، حدود پنج برابر متوسط کشوری عمل کرده که نشان دهنده تلاش ارزشمند حوزه راهداری شمال استان است.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات یک سال گذشته این مجموعه افزود: در سال گذشته ۶ جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل تشکیل شد که با توجه به اهمیت این موضوع، امسال با گذشت یک ماه از سال چهار جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان برگزار شده است.

عراقی زاده خاطرنشان کرد: استان کرمان با داشتن رتبه دوم طول‌ راه‌ها و رتبه سوم محورهای شریانی کشور، در نصب دوربین‌های کنترل سرعت رتبه سوم کشوری و در ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها نیز رتبه دوم کشور را دارد.

وی با بیان اینکه رفع نقاط حادثه خیز شاه بیت غزل ایمنی و از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسائل در ایمنی جاده‌ها است ، یادآور شد: نصب تابلوها و علائم، خط کشی، اصلاح شیب شیروانی، ایجاد مجتمع های بین راهی و....از رتبه های بالایی برخوردارند که چکیده آنها نقاط پرحادثه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان همچنین از برنامه‌ریزی‌ برای اصلاح ۱۰۰ نقطه حادثه‌خیز دیگر محورهای مواصلاتی استان طی سال جاری خبر داد.

گفتنی است دکتر زینی وند استاندار کرمان در پایان از مدیرکل و جمعی از مسؤلين این اداره کل با اهدای لوح سپاس تقدیر کرد.