شناسهٔ خبر: 108758 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره سرمایه گذاری و بازرگانی اداره کل راهداری استان خبر داد:

جمع آوری تابلوهای غیر مجاز تبلیغاتی از حاشیه راه‌های آذربایجان غربی

تردد جاده ای آذربایجان غربی رئیس اداره سرمایه گذاری و بازرگانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از جمع آوری تابلوهای غیرمجاز تبلیغاتی واقع در حاشیه راههای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، جهانگیر سیدعباسی رئیس اداره سرمایه گذاری و بازرگانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: این اداره کل با تلاش ادارات تابعه ضمن اخذ حکم از مراجع قضایی و همکاری نیرو‌های انتظامی استان به صورت مداوم اقدام به جمع آوری تابلو‌های تبلیغاتی غیر مجاز از حریم جاده‌های استان کرده است.

وی تصریح کرد: نصب این گونه تابلو‌ها مستلزم رعایت قوانین و مقررات برای تامین ایمنی عبور و مرور است که متاسفانه بار‌ها شاهد آن بوده ایم که اشخاص حقیقی و حقوقی بدون لحاظ کردن قوانین و مقررات اقدام به نصب تابلو‌های غیر مجاز (بدون قرارداد نصب) در راه‌های استان کرده اند.

رئیس اداره سرمایه گذاری و بازرگانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از برگزاری ۱۴ جلسه کمیسیون نرخ گذاری در سال قبل خبر داد و بیان داشت: در سال قبل ۳۶ عدد دستورالعمل مصوب، برگزاری ۲۰ جلسه مزایدات، مکانی یابی تابلوهای اختصاصی به تعداد ۱۷ عدد نیز تجدید قراردادهای غرف حمل و نقلی و خدماتی به تعداد ۴۳ عدد انجام یافته است.

وی از واگذاری کارخانه های آسفالت شهرستان های بوکان و سلماس خبر داد و یادآور شد: کارخانه های شهرستان های شوط و چالدران نیز در مرحله اخذ مدارک جهت عقد قرارداد بوده و طی سال گذشته قرارداد شرکت های خدماتی پایانه های مرزی و شرکت بهره بردار پایانه های بار و سیمان ارومیه انجام یافته است.

سیدعباسی با اشاره به نظارت و ارزیابی مستمر بر عملکرد شرکت های خدماتی پایانه های مرزی و شرکت های بهره بردار بار و سیمان افزود: در سال قبل مزایدات پایانه های بار و سیمان، کارخانه های آسفالت، صدور توریست کارت بانکی در پایانه های مرزی و اجاره غرف تجاری واقع در پایانه های مرزی (صرافی، سیم کارت فروشی، بیمه، جابجایی مسافر و فروشگاه) و مزایدات واگذاری نگهداری و خدماتی حجمی پایانه های مرزی برگزار شده است.