شناسهٔ خبر: 108765 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان كرمان اعلام كرد

در سال جاری ۱۰۰ نقطه حادثه خيز جاده ای استان اصلاح می شوند

در سال جاری ۱۰۰ نقطه حادثه خيز جاده اي استان اصلاح مي شوند مديركل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان كرمان درنشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان كه به مناسبت ۷ ارديبهشت روز ملی حمل ونقل برگزار شد گفت: در راستای رفع حادثه خیزی نقاط پرتصادف برون شهری استان، اصلاح تعداد ۱۰۰ نقطه حادثه خيز جاده ای را در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار حوزه راهداری استان قرار داده ايم.

به گزارش پايگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از كرمان، اين نشست با حضور سید مصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان و دبیر کمیسیون و سایر مدیران کل دستگاه های اجرایی و فرماندهان پلیس راه عضو کمیسیون در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار شد.

عراقی زاده با اشاره به کسب رتبه برتر در سال ۱۳۹۹ با اصلاح ۸۲ نقطه پرحادثه افزود: استان کرمان در سال ۱۴۰۰ نیز با رفع و اصلاح حادثه خیزی ۹۲ نقطه پرتصادف در محورهای برون شهری رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد.

احسان عراقی زاده با اعلام اظهار کرد: تیم شناسایی نقاط حادثه خیز جاده ای استان کرمان متشکل از کارشناسان ایمنی پلیس راه و راهداری طی سال گذشته نقاط حادثه خیز را معرفی کردند و اداره کل راهداری موفق شد ۹۲ نقطه آن را مرتفع کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان تصریح کرد: با توجه به محدودیت های اعتباری، فنی و نیروی انسانی، اداره کل راهداری استان کرمان توانست رتبه برتر را کسب کند.

عراقی زاده افزود : شناسایی نقاط حادثه خیز برون شهری اهمیت بالایی دارد و امروزه معیارهای استانداردسازی محورها تغییر کرده لذا باید نقاط خطرساز محورهای تحت نظارت خود را همواره شناخت و برنامه ریزی برای رفع و اصلاح آنها را همیشه در اولویت قرار داد، زیرا این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه ها، آمار تصادفات جاده ای را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

بنابر این گزارش، مقرر شد جهت ارتقاء ایمنی حمل و نقل و کاهش آمار تلفات جاده ای، جلسات بیشتري در این راستا طی سالجاری برگزار شود تا هر شهرستانی در جلسه حضور داشته باشد وگزارشی از عملکرد خود را ارائه دهد.

در این جلسه مهندس وحید قابلی رئیس اداره راهداری شهرستان بردسیر گفت: شهرستان بردسير در ۶۵ كيلومتری غرب مركز استان كرمان واقع شده و یکی از پرترددترین جاده های استان است، اين شهرستان ترانزيت كالا و مسافر را از مبدا استان هرمزگان و استان فارس از طريق شهرستان سيرجان به اقصی نقاط كشور متصل می نمايد.

قابلی افزود: اين شهرستان به عنوان شهرستان منتخب رفع نقاط حادثه خيز در سال گذشته موفق به اصلاح و رفع حادثه خيزی ۱۷ نقطه پرحادثه شده است.

وی خاطرنشان كرد: شهرستان بردسير مجموعا یکهزارو ۳۵۰ کیلومتر راه دارد که از این تعداد ۳۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و ۳۰۰ کیلومتر فرعی و روستایی آسفالته، ۹۸ کیلومتر راه فرعی دارد و داراي ۶ دستگاه پل بزرگ و ۸۶۴ دستگاه پل کوچک است.

وی با اشاره به اینکه شناسایی نقاط حادثه خیز برون شهری با کارشناسان پلیس راه و راهداری صورت می گیرد، تصریح کرد: همکاری و همدلی و همفکری بین ارگان های پلیس راه، هلال احمر و راهداری می تواند باعث کاهش آمار تلفات جاده ای شود.