شناسهٔ خبر: 108772 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان خلخال اعلام کرد:

اصلاح علائم  راهور در مسیر خلخال- پونل

ساماندهی و نصب ۱۸۵ عدد تابلو و علائم ایمنی در طرح نوروزی پلدختر.jpg رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان خلخال از اصلاح علائم راهور در مسیر خلخال – پونل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از اردبیل،معروف خسروی در بازدید از محور خلخال-پونل  گفت: عملیات تعمیرعلائم راهنمایی و رانندگی در مسیر جاده خلخال به پونل در حوزه استحفاظی شهرستان خلخال آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه  این علائم به علت ریزش سنگ و بهمن در فصل زمستان دچار آسیب و یا شکستگی شده بود افزود: با حضور تیم‌های راهداری از روستای مجره تا انتهای حوزه خلخال تا نزدیکی ییلاق زندانه جاده پونل این علائم اصلاح شد.

خسروی اصلاح علائم عبور و مرور در مسیر جاده خلخال به اسالم را یادآور شد و اظهار کرد: به علت کولاک شدید در فصل زمستان، اکثر علائم در این مسیر دچار خسارت شده و در چندین نقطه تیرهای برق روشنایی مسیر نیز دچار شکستگی شده است که اصلاح تابلو در این مسیر نیز انجام یافت.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان خلخال همچنین از استقرار اکیپ‌های امداد رسان راهداری و جمعیت هلال احمر در گردنه الماس خبر داد و بیان کرد: به خاطر احتمال تصادف در مواقع مه گرفتگی شدید در این فصل تیم‌ های راهداری در کنار تیم‌ های جمعیت هلال احمر در مقابل راهدارخانه گردنه الماس استقرار یافته  و آماده امداد رسانی هستند.

خسروی بیشترین صدمه به جاده‌های شهرستان خلخال را از طریق تردد کامیون‌های سنگین با توناژ بالا در مسیرهای ارتباطی عنوان کرد و گفت: در تمامی مسیرهای شهرستان خلخال از مسیرهای روستایی گرفته تا مسیرهای اصلی خلخال به اسالم و پونل روزانه تردد بیش از ۵۰۰ کامیون باعث تخریب جاده ها  و نیازمند هزینه‌های گزاف راهداری برای اصلاح این جاده است.

وی با بیان اینکه جاده روستایی طولش، بفراجرد ، خانقاه بفراجرد و خوجین کاملاً تخریب و از سه راهی طولش نیازمند روکش و بازسازی کامل است خاطرنشان کرد:در محور خلخال به پونل و خلخال به اسالم نیز در حوزه گیلان، کاملاً این مشکل به چشم می‌خورد.