شناسهٔ خبر: 108788 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در اغلب مناطق کشور/ خیزش گرد و خاک در نقاط مستعد

باران کارشناس سازمان هواشناسی برای اغلب مناطق کشور طی روز جاری، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز جمعه ۹ اردیبهشت‌ماه، گفت: برای امروز جمعه در بخش‌هایی از استا‌ن‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، لرستان، زنجان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، زنجان، تهران، البرز و سمنان، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را پیش‌بینی می‌کنیم.

این در حالی است که به گفته وی، در برخی از این نقاط خیزش گرد و خاک را هم خواهیم داشت، ضمن اینکه برای نقاط مستعد طی روز جاری، احتمال بارش تگرگ هم وجود دارد.

وی افزود: فردا شنبه علاوه بر این مناطق در استان‌هایی مثل کرمان، هرمزگان، یزد، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش‌ها ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بارش‌ها تا اواسط هفته آتی با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.

گودرزی گفت: امروز و فردا در بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق و دامنه‌های جنوب البرز افزایش سرعت وزش باد و برای مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای روز یکشنبه با تشکیل توده گرد و خاک در کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب، برای این مناطق غبار و کاهش کیفیت هوا را داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: از امروز تا اواسط هفته آتی هم آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم می‌شود.

گودرزی افزود: تهران هم امروز آسمانی ابری را دارد و در بعضی ساعات وزش باد و احتمالا رگبار و رعد و برق را خواهد داشت. البته فردا هم همین شرایط را دارد. ضمن اینکه بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد به ۲۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.