شناسهٔ خبر: 108807 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز خبر داد؛

خط کشی ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی و فرعی البرز / اصلاح پنج کیلومتر پرتگاه در محور چالوس

تعمیر و بازسازی پل بزرگ آلیدر محور پر تردد خاش - ایرانشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز از خط کشی ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی و فرعی استان و اصلاح پنج کیلومتر پرتگاه در محور چالوس طی سال ۱۴۰۰ خبر داد.

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه تمامی راه‌های این استان ایمن‌سازی شده‌اند، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون حدود ۵۰۰ کیلومتر خط کشی انجام شده است و این امر همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه در صورت نیاز محورها به خط کشی این موضوع سریعا در دستور کار قرار می‌گیرد، عنوان کرد:‌ حدود ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی وجود دارد و برای انجام خط کشی مسیرها با هیچگونه محدودیتی روبه‌رو نیستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز در خصوص تخصیص اعتبار این استان در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: قریب به ۵۲ میلیارد تومان بودجه برای نگهداری، ایمن سازی و اجرای روکش آسفالت محورهای فرعی و روستایی در نظر گرفته شده است.

زندی‌فر افزود: سال گذشته در محور چالوس حدود پنج کیلومتر پرتگاه را اصلاح و نزدیک به دو هزار متر دیوار اجرا کرده‌ایم،‌ همچنن ایمن‌سازی و بهسازی تونل‌ها نیز آغاز شده است و نقاط پرتگاهی دیگر محورها نیز به مرور اصلاح خواهد شد.

وی با تاکید براینکه تمامی راهداری‌ها موظف به به اصلاح مسیرها شده‌اند، گفت: راهداری ها موظف هستند ماهیانه قریب به دو کیلومتر شیب شیروانی را اصلاح کنند که در این رابطه گاردریل جمع می‌شود و اگر خودرویی به سمت پایین پرتاب شود، به سمت چرخ‌ها سقوط می‌کند، در این صورت خسارت مالی است و خسارت جانی نخواهد بود.

زندی‌فر سیستم روشنایی محورها را به‌روز خواند و تصریح کرد: نزدیک به ۳۲۰ کیلومتر روشنایی در کل محورها وجود دارد که بخشی از آن در راه‌های فرعی و تقاطع روستایی است که به روزرسانی شده و همچنان نیز در این حوزه مشغول به فعالیت هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز خاطرنشان کرد: تمامی محورهای این استان دارای تابلوهای ایمنی هستند و در صورت سرقت علائم ایمنی و آسیب به تابلوها سریعا تابلو جدید جایگزین می‌شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.