شناسهٔ خبر: 108812 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

میزبانی فرودگاه تبریز از ۱۲ هزار پرواز مسافری در سال گذشته

فرودگاه تبریز مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی گفت: در سال ۱۴۰۰، یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۵۶۵ مسافر در فرودگاه تبریز اعزام و پذیرش شدند که نسبت به سال ۱۳۹۹ از رشدی ۳۳ درصدی برخوردار است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی گفت: در سال ۱۴۰۰، یک میلیون و ۲۷۹ هزار و   ۵۶۵مسافر در فرودگاه تبریز اعزام و پذیرش شدند که نسبت به سال ۱۳۹۹ از رشدی ۳۳ درصدی برخوردار است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی گفت گفت: یکی از اولویت های مهم اداره کل فرودگاه‌های استان در سال گذشته گسترش شبکه پروازی فرودگاه تبریز، برقراری مسیرهای جدید و افزایش ایرلاین های فعال در این فرودگاه بوده است که آغاز پرواز در مسیرهایی مانند آنکارا، ایروان، نجف، ازمیر و همچنین مسیرهای داخلی همچون یزد و ساری در همین راستا بوده است.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها، آذری افزود: در سال ۱۴۰۰ در مجموع تعداد ۱۲ هزار و ۷۸ پرواز مسافری از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز انجام پذیرفت که از این تعداد، ده هزار و ۳۷۴ پرواز در مسیرهای داخلی و یک هزار و ۷۰۴ پرواز در مسیرهای خارجی انجام شده است که در مجموع شاهد رشدی ۲۸ درصدی نسبت به سال ۹۹ هستیم.