شناسهٔ خبر: 108829 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان:

یک هزار و ۶۸۸ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در کردستان مورد نیاز است

شورای مسکن استان کردستان مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: برابر برنامه ابلاغی در کل استان یک هزار و ۶۸۸ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی نیاز است ولی با توجه به میزان افراد ثبت نامی و با فرض تأیید نهایی ۷۰درصد از متقاضیان به عنوان متقاضی موثر، در سطح استان به ۲ هزار هکتار زمین نیاز داریم که تامین آن نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های کردستان است.

به گزارش روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی (کردستان)، عرفان مرادی در اولین جلسه شورای مسکن استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد گفت: برابر برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن ، ۸۷ هزار و۲۳۹واحد در این استان باید ساخته شود که پس از کسر سهمیه مسکن روستایی و استیجاری ما باید برای ۶۵ هزار و۴۷۹ واحد آن زمین تأمین کنیم.

مرادی خاطرنشان کرد: افراد تایید صلاحیت شده درسامانه۶۳ هزار و ۹۸۵ نفربوده که از این میزان ۱۱ هزار و ۷۰۸ نفر تأیید نهایی شده‌اند و از این تعداد هفت هزار و ۴۸۱ نفر افتتاح حساب کرده اند.

وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح مسکن ملی تاکنون برای افرادی که واریز وجه را انجام داده‌اند ۷ هزار و ۸۴ نفر تخصیص زمین داشته‌ایم و برای شش هزار و ۲۱ واحد نیز تعریف پروژه انجام شده است.