شناسهٔ خبر: 10883 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

یک نماینده مجلس در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

افزایش جذابیت در روستاها مانع گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی می‌شود

شاهین محمدصادقی نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت:افزایش جذابیت در روستاها و توسعه شهرهای کوچک بهترین راهکار جلوگیری از مهاجرت و گسترش سکونتگاه‌های غیر رسمی در کشور است.

شاهین محمدصادقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی افزود: باید مدیریت روستایی و شهرهای کوچک را به گونه ای تقویت کنیم که تمایل ساکنان آنها به مهاجرت به سمت شهرهای بزرگ را کاهش دهیم که این کار نیز جز تقسیم عادلانه امکانات و افزایش جذابیت های این مناطق برای ساکنان آن ممکن نخواهد بود.

وی در ادامه حمایت بی جا از مهاجرت کنندگان را عامل دوم گسترش این سکونتگاه‌ها دانست و گفت: زمانی که این افراد در روستاها هستند به آنها توجهی نمی‌شود ولی زمانی که به حاشیه شهرهای بزرگ مهاجرت کرده و به سکونتگاه‌های غیرقانونی می آیند مورد توجه و حمایت قرار می گیرند.

نماینده مردم کازرون در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: برگزاری جلسات ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیا، بهسازی و نوسازی شهری باعث اتحاد و هماهنگی بیشتر بین نهادهای گوناگون برای رسیدگی بهتر به وضعیت سکونتگاههای غیر رسمی و حاشیه نشینی شده و می تواند نقش مؤثری در حل این مشکل داشته باشد. زیرا این ستاد می تواند هماهنگی لازم برای ایجاد یک مدیریت منسجم را در بحث رسیدگی به بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی بین سازمان های مرتبط به وجود آورد. برای مثال هم اکنون بافت فرسوده در کانون توجه وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است که این امر جای امیدواری دارد زیرا تلاش برای بهسازی و نوسازی بیشتر این محدوده‌ها نشان از اهمیت این موضوع برای مسئولان مربوط دارد.

این مقام مسئول در پایان ضمن قدردانی از تلاش های وزارت راه و شهرسازی برای اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی در شهرستان کازرون بیان کرد: افتتاح ۵۰ کیلومتر بزرگراه و ۳۷ کیلومتر راه روستایی از جمله پروژه های مهم این شهرستان است که از جمله دستاورد سفر اخیر هیئت دولت به استان فارس به شمار می رود.

وی همچنین افتتاح بخشی از واحدهای مسکن مهر شهرستان، تکمیل ساختمان بیمارستان امام علی (ع) و همچنین اجرای پروژه احداث بیمارستان کازرون با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد را از دیگر پروژه های این شهرستان اعلام کرد./

نظر شما