شناسهٔ خبر: 108834 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان خبر داد:

اعزام و پذیرش بیش از یک و نیم میلیون مسافر از فرودگاه اصفهان در سال ۱۴۰۰

 فرودگاه اصفهان  در تعطیلات عید نوروز مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از رشد ۴۶ درصدی آمار اعزام و پذیرش مسافران فرودگاه اصفهان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن امجدی مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از رشد ۴۶ درصدی آمار اعزام و پذیرش مسافران فرودگاه اصفهان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

امجدی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۲۸۸  مسافر از این فرودگاه اعزام و پذیرش شدند كه از این تعداد یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۱۰۸ مسافر در پروازهای داخلی و ۱۴۱ هزار و ۱۸۰ مسافر در پروازهای بین المللی در این فرودگاه جا به جا شدند که در مجموع رشد ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان ضمن اشاره به تعداد پروازهای انجام شده در مسیرهای داخلی و خارجی این فرودگاه در سال گذشته گفت: ۱۵ هزار و ۸۴۹ سورتی پرواز داخلی و یک هزار و ۴۴۸ سورتی پرواز خارجی انجام شده است این در حالی است که مجموع این آمار در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده است.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها، وی در پایان به ارسال و پذیرش ۱۷ هزار و ۴۱۹ هزار تن بار و مرسولات در طول دوازده ماه سال ۱۴۰۰ در فرودگاه  بین المللی شهید بهشتی اصفهان اشاره كرد و گفت: سهم پروازهای داخلی از ارسال و پذیرش این میزان بار ۱۲ هزار و ۹۶۵ تن و سهم پروازهای خارجی ۴ هزار و ۴۵۴ تن بوده که در مجموع شاهد رشد ۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ هستیم.