شناسهٔ خبر: 108839 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر):

بزودی آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۳۰ کیلومتر راه اصلی / افتتاح ۷۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در حوزه تحت پوشش این اداره کل

f13e37939709a78286ffd574db3e68304e79e4f8d942f77252d506c10f2e4f31.jpg مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) از آغاز عملیات احداث ۱۳۰ کیلومتر راه اصلی و افتتاح ۷۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه تا تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایرانشهر)، حمزه امیریان مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر)  اظهار کرد: احداث باند دو محور بمپور-دلگان به طول ۴۰ کیلومتر، احداث باند دو محور ریمدان-پلیس راه نوبندیان به طول ۱۰ کیلومتر، احداث باند دو محور اسپکه-جاده ترانزیتی (ایرانشهر-نیکشهر) به طول ۱۵ کیلومتر، احداث ادامه باند دو محور چابهار-گواتر به طول ۴۰ کیلومتر، احداث قطعه یک باند دو محور ایرانشهر-مهرستان به طول ۲۵ کیلومتر در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی بیان کرد: برای احداث این ۱۳۰ کیلومتر راه اصلی اعتباری بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است که با توجه به پیگیری های انجام شده از محل منابع راه‌های کویری، استانی و کریدور نوار ساحلی تامین خواهد شد.

امیریان تصریح کرد: ججهت ارتقای محورهای مواصلاتی حوزه جنوب استان نیاز به اعتبارات ویژه ای است. بر این اساس پیگیری و مکاتبات لازم از سوی این اداره کل در حال انجام است و امید است با بهره گیری از ظرفیت های موجود و همیاری مجموعه‌ نمایندگان و استاندار محترم این امر تحقق یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا تیرماه سال جاری ۷۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در جنوب استان افتتاح و زیر بار ترافیک خواهد رفت که نقش موثری در افزایش ظرفیت ترانزیت مسافر، کاهش زمان سفر، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات ایفا خواهد کرد.

امیریان در پایان گفت: همچنین جداگانه برای تسریع در اجرای پروژه احداث کریدور جنوب-شمال استان در حوزه استحفاظی این اداره کل نیاز به اعتباری به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان است که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و پیرو سفر ریاست محترم جمهور به استان این میزان اعتبار از محل منابع تهاتر نفت تامین خواهد شد.