شناسهٔ خبر: 108874 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید در جنوب و جنوب شرق کشور/ افزایش ارتفاع موج در سواحل جنوبی تا دو متر

دریای خزر- طوفان- موج- تلاطم کارشناس سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید در جنوب و جنوب شرق کشور طی امروز و فردا خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت آب و هوای کشور برای امروز یکشنبه، یازدهم اردیبهشت ماه را اعلام کرد.

وی از تداوم بارش‌ها طی امروز در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: به جز جنوب و جنوب شرق کشور بارش‌ها در اغلب مناطق ایران ادامه خواهد داشت و شدت بارش‌ها نیز به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،‌ کردستان،‌ کرمانشاه،‌ اردبیل،‌ همدان،‌ استان مرکزی، خراسان شمالی و خراسان رضوی مربوط می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا، دوشنبه بیشترین بارش‌ها را در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و شمال استان سمنان خواهیم داشت،‌ عنوان کرد: روز سه‌شنبه نیز نوار شمالی و استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش را تجربه خواهند کرد که گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. 

رفیعی افزود: در دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد؛ همچنین طی امروز و فردا وزش باد در جنوب و جنوب شرق کشور شدید خواهد بود که گاهی با گرد و خاک همراه است.

وی از ورود گرد و خاک از کشور عراق خبر داد و گفت: امروز و فردا با ورود توده گرد و خاک از کشور عراق مناطق غرب و جنوب غرب ایران کاهش کیفیت هوا را خواهند داشت.

رفیعی اظهار کرد:‌ آب‌های جنوب کشور، تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس از امروز تا روز سه‌شنبه مواج و متلاطم خواهند بود و از ظهر روز دوشنبه تا روز سه‌شنبه دریای خزر را مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌کنیم که ارتفاع امواج در مناطق جنوبی حدود دو متر و دریای خزر به یک و نیم متر نیز خواهد رسید که بایستی فعالان دریایی توجه لازم را داشته باشند. 

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران را نیمه ابری پیش‌بینی کرد و گفت: پایتخت گاهی وزش باد شدید را تجربه می‌کند و احتمال رگبار و رعد و برق نیز وجود دارد؛ همچنین حداکثر دما ۲۶ درجه بالای صفر و حداقل دما ۱۵ درجه بالای صفر خواهد بود.