شناسهٔ خبر: 108884 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار دریایی سطح زرد صادر کرد؛

افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج/خطر غرق شدن شناگران

طوفان سازمان هواشناسی با انتشار هشدار دریایی سطح زرد از نفوذ دو سامانه افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، سامانه اول افزایش میزان سرعت باد، با سمت غربی-شمال غربی بوده و از ظهر دوشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پیش از ظهر سه‌شنبه سیزدهم اردیبهشت ادامه دارد.

نوع مخاطره افزایش ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل حداکثر تا 2 متر اعلام شده و  منطقه اثر نیز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خواهد بود.

اثر مخاطره این سامانه خطر غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قایق های تفریحی و شناورهای سبک، احتمال خسارت به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به پرهیز از شنا، محدودیت تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، احتیاط در فعالیت‌های دریایی و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت توصیه کرده است.

سامانه دوم نیز افزایش میزان سرعت باد با سمت شمال‌غربی بوده و از صبح دوشنبه دوازدهم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا اواخر وقت سه‌شنبه سیزدهم ادامه دارد.

نوع مخاطره سامانه افزایش ارتفاع امواج میانگین بین 1 تا 1/5 متر و در فراساحل حداکثر تا 2 متر خواهد بود و منطقه اثر ناحیه شرقی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل اعلام شده است.

اثر مخاطره احتمال آسیب به قایق های تفریحی و شناورهای سبک، احتمال خسارت به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی خواهد بود.

سازمان هواشناسی به احتیاط در تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، احتیاط در فعالیت‌های دریایی و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت توصیه کرده است.