شناسهٔ خبر: 108896 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور:

پیش‌بینی افزایش ۷۰ درصدی تردد روزانه بین استانی در تعطیلات عید فطر/ احتمال وقوع قفل ترافیکی در برخی محورها

ترافيك در جاده ها مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور از پیش‌بینی افزایش ۷۰ درصدی تردد روزانه بین استانی در تعطیلات عید فطر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر آشوری، مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور، در خصوص پیش‌بینی میانگین تردد روزانه بین استانی در ایام تعطیلات عید فطر امسال، گفت: پیش‌بینی می‌شود در این ایام روزانه به طور میانگین یک میلیون و ۷۷۰ هزار تا دو میلیون و ۲۲۰ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های بین شهری کشور تردد داشته باشد که میانگین تردد روزانه بین استانی در عید فطر امسال به طور متوسط بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تردد خواهد بود.

وی با اشاره به تردد سال‌های اخیر در عید فطر، عنوان کرد: بیشترین تردد مربوط به سال ۱۳۹۸ با بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار تردد وسایل نقلیه و کمترین میزان تردد مربوط به تعطیلات عید فطر سال ۱۴۰۰ به دلیل اعمال محدودیت تردد های بین استانی به دلیل شیوع ویروس کرونا ثبت شده است.

آشوری در خصوص پیش بینی تردد در ایام تعطیلات عید فطر امسال بیان کرد: با توجه به قرارگیری تعطیلات عید سعید فطر در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مصادف با ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ موج سفرها از روزهای پایانی هفته آخر ماه رمضان آغاز خواهد شد؛ اوج تردد سفرهای رفت مربوط به روزهای جمعه، یکشنبه و دوشنبه ۹، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت خواهد بود، همچنین اوج تردد سفرهای رفت بین ساعت ۱۷ تا ۲۱ روز جمعه و یکشنبه و بین ساعت ۱۴ تا ۲۰ دوشنبه روز عید فطر خواهد بود.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور در خصوص سفرهای بازگشت مسافران بیان کرد: اوج سفرهای بازگشت مربوط به ساعت ۱۷ تا ۲۲ روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت خواهد بود.

وی با اشاره به تغییرات تردد بین استانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، خاطرنشان کرد: ترددها در عید فطر امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، ۵۳ تا ۹۰ درصد و نسبت به سال ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۲۰ تا ۴۹ درصد و یک تا ۲۲ درصد افزایش خواهد داشت.

آشوری افزود: بیشینه خروج از استان‌های تهران و البرز در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت به مقاصد استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، اردبیل، خراسان رضوی و اصفهان انجام می‌شود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای،‌ مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور در خصوص تردد در محورهای چالوس هراز و آزادراه قزوین- رشت گفت: اوج سفرها در مسیر به سمت چالوس در روز ۱۱ اردیبهشت اتفاق خواهد افتاد، در محور هراز نیز از رودهن به سمت آمل افزایش سفرها از روز جمعه ۹ اردیبهشت خواهد بود، انتظار می‌رود در روز ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت در ساعات اوج تردد در مقطع هزارچم محور چالوس و برخی مقاطع رودهن به آمل وضعیت ترافیک سنگین و نیمه سنگین باشد و احتمال وقوع قفل ترافیکی به خصوص در مقاطع با یک خط عبور وجود دارد، همچنین افزایش قابل توجه میزان تردد در محور قزوین- رشت در روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می‌شود.