شناسهٔ خبر: 108951 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد؛

خسارت مالی به راه‌های روستایی در پی جاری شدن سیل در اردبیل/ برقراری تردد در محورهای روستایی

بارش باران و سیلاب مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از جاری شدن سیل در مسیرهای روستایی استان و ایجاد خسارت مالی به راه‌های روستایی خبر داد و گفت: در حال حاضر عبور و مرور در مسیرها را برقرار کردیم.

کلیم اله وثوقی، ‌مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، در گقت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه دهم اردیبهشت ماه بارش شدید و رگباری باران موجب جاری شدن سیل در برخی از روستاهای استان شد، ‌گفت: متاسفانه این سیل خسارت زیادی را به راه‌های روستایی وارد کرد.

وی افزود:‌ راه‌های روستایی اکثر شهرستان‌ها دچار آسیب شدند اما مسیرهایی روستایی شهرستان خلخال بیشترین خسارت را متحمل شدند و نزدیک به ۲۵ راه روستایی در خلخال آسیب دید و شهرستان کوثر و مشگین شهر از جمله محورهایی بودند که سیل بر محورهای آن‌ها تاثیر گذاشت و قریب به ۵۰ راه روستایی نیز خسارت دیدند.

‌مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به خسارت وارد شده به پل‌ها، ابنیه فنی و راه‌های استان، عنوان کرد: برآورد اولیه نشان می‌دهد به مسیرها بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وثوقی با تاکید بر اینکه در سیل اخیر هیچ یک از راه‌ها مسدود نشد، اظهار کرد: در حال حاضر عبور و مرور را برقرار کردیم اما با توجه به آنکه قسمتی از راه‌ها از بین رفته است، مسیرها نیاز به احداث مجدد دارد.

وی با بیان اینکه برآورد قطعی را جمع‌بندی و به سازمان ارسال خواهیم کرد، گفت: گزارش را به مدیریت بحران، استانداری و وزارت راه و شهرسازی نیز اعلام می‌کنیم.

‌مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بارش باران در استان را ادامه‌دار خواند و خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی طی امروز و فردا بارش‌های سنگین ادامه‌دار است و امیدواریم شاهد مشکل خاصی نباشیم.