شناسهٔ خبر: 108958 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سال ۱۴۰۰ صورت گرفت؛

صدور ۸۰۹۰ کارت سلامت رانندگان خراسان جنوبی

مسعود قاسمی معاونت توسعه مدیریت و منابع خراسان جنوبی.jpg سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از صدور ۸۰۹۰ کارت سلامت برای رانندگان استان طی سال ۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی مسعود قاسمی، سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت:۸۰۹۰فقره کارت سلامت رانندگان بخش حمل و نقل عمومی کالا و مسافر طی سال ۱۴۰۰ برای رانندگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری این استان صادر شده است .

وی افزود: در حال حاضر ۵ مرکز تخصصی طب کار در استان جهت انجام معاینات پزشکی رانندگان ناوگان مسافری و باری زیر نظر این اداره کل مشغول به فعالیت هستند.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد : در این مراکز آزمایشاتی از قبیل بینایی سنجی ، شنوایی سنجی ، روانشناسی ، معاینات پزشکی بالینی فرد نظیر فشار خون ، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون ، چربی خون و غیره جهت بررسی سلامت رانندگان انجام می شود.

قاسمی یادآور شد: کارت سلامت رانندگان پس از انجام معاینات مربوطه صادر و معاینه فنی مربوط به کنترل فنی ناوگان در مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین انجام می‌شود که پس از انجام تست‌های مربوطه کارت معاینه فنی ناوگان صادر می شود

وی خاطر نشان کرد:با توجه به الزامی بودن کارت هوشمند برای فعالیت رانندگان حرفه‌ای در بخش حمل و نقل جاده ای ، دارا بودن کارت صحت و سلامت از جمله شرایط دریافت کارت مذکور است .