شناسهٔ خبر: 108960 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل اعلام کرد:

شناسایی،قلع وقمع و جلوگیری از ۷۵ مورد ساخت وسازغیرمجاز در شهرستان اردبیل

قلع و قمع.jpg رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل گفت: ۷۵ موردتجاوز به حریم راه وساخت و سازغیرمجاز در شهرستان اردبیل توسط راهداران شناسایی وقلع وقمع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،بهرام خیاوی در بازدید ازبزرگراه اردبیل سرعین گفت :با فعالیت گشت راهداری در محورها ۱۲مورد ساخت وساز غیر مجازشناسایی و ۵ مورد نیز تخریب و قلع و قمع شده است.

وی با اشاره به اینکه راهداران ۳۵ مورد درختکاری وساخت و سازغیرمجاز رامتوقف و با دستور قضایی اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ کرده اند گفت:از ۹مورد حفاری و شانه سازی غیرمجازنیز جلوگیری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل با قدردانی از حمایت های دستگاه قضائی خاطرنشان کرد:حفاظت وصیانت از راه و حریم آن خط قرمز راهداری است و در این راستا با متخلفان به شدت برخوردهای قانونی انجام می شود.

عضو شورای اداری شهرستان اردبیل شناسایی،برخورد و قلع و قمع  ۳۰ مورد تابلوی تبلیغاتی غیرمجاز را در یک ماهه گذشته یادآور شد و اظهار کرد:۱۵۰ عدد تابلوی الزامی و ۱۳۰ متر مربع نیز تابلوهای اطلاعاتی در راههای اصلی،فرعی و روستایی این شهرستان بازسازی و نصب شده است.

خیاوی از جابجایی ۱۲۷ هزار تن کالا درشهرستان اردبیل در فروردین ماه سالجاری خبر داد و بیان کرد:در مدت یاد شده ۹ هزاربرگ بارنامه نیز توسط شرکت های حمل ونقل کالا صادر شده است.

وی تعداد شرکت های فعال کالا ومسافری را در این شهرستان ۵۵ شرکت برشمرد و از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود ازعملکرد شرکت ها را ازطریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه به تخلف شرکت و راننده رسیدگی شود.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل نصب صد متر حفاظ در پرتگاهها و آبروها،اصلاح ۴ هزار کیلومتر شیب شیروانی راهها،نصب ۴۰ عدد استوانه ایمنی در دماغه های پربرخورد،ایمن سازی رمپ های ورودی و خروجی محور اردبیل نمین و اصلاح و بازسازی ۱۳۰ کیلومتر از کانال های طرفین راههای اصلی ،فرعی و روستایی را ازاقدامات مهم راهداری اردبیل درماه گذشته عنوان کرد.

خیاوی گفت: راهداران پرتلاش شهرستان ۳ و نیم کیلومتر از راه روستایی ثمرین را در فروردین ماه  تعریض و بهسازی کرده اند.